BlankaBlanka skrev 2014-04-13 08:55:41 följande:
Snobben00: Va skönt att ha berättat för chefen. Kommer du bli sjukskriven? Känner igen dåsigheten. Jag mår mycket bättre för jag mår inte lika illa längre. Dock känner jag mig total dåsig på kvällen. Gjorde Kub i tisdags. Fick lägsta risken 1:20000. Vi gjorde det för att min kille ville det men vi hade inte riktigt klart för oss vad vi skulle göra med resultatet. Ville nog bara slippa gå och vara så oroliga. Så trött på att vara orolig.
Lycka till på Kuben .
Oj, förlåt. Kommer ihåg nu att du berättat att du gjort Kub-testet redan, vilken lättnad med ert resultat!
Vilken vecka var du i då?
Jag börjar oroa mig lite att barnmorskan räknat fel... jag frågade som hastigast när hon trodde att självaste ultraljudet skulle bli och då sa hon runt den 28:e eller 29: april. Då kommer jag vara i v. 13+5/13+6
Känns inte det lite väl sent? Har för mig att jag hört att det måste ske före v.14 i alla fall.
Remissen är skickad till Ks i Solna och jag antar att dom kanske har lite koll, blodprovet är i alla fall taget nu.
Vi har också pratat lite kring hur vi gör om det visar på hög risk men har inte riktigt kommit fram till något. Min man säger att det tar vi då om vi ens behöver ta ställning till nåt. Så vi får se. Det finns ju olika grader av Downs, frågan är bara hur mycket man kan få veta i förväg?!
Vet inget om sjukskrivning än, fick ju inte läkartid förrän 5 maj, läkaren är visst bara där måndagar också och det är visst bara ett "snabbt" besök man får
känns lite jobbigt men tanke på att jag vill diskutera lite kring min migrän och min gallstensrisk. Känns som jag knappt kommer hinna öppna munnen... men jag hoppas på det bästa. Kanske behöver boka tid hos dietisten också, finns ju en hel del att tänka på om man haft problem med gallstensanfall (man får knappt äta nånting
).
Skönt att ditt illamående avtagit!