• ser91

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Japp, där står det flicka också.. I alla trådar jag läst om den tekniken så ska cirkel vara flicka. Och i de trådar jag läst skrev alla att det stämde med vilket kön som föddes :) Bara familjelivs lista som säger tvärtom. Kan inte hitta det om jag googlar ens. Vi säger väl att detta test visade flicka för mig :P

• ser91

Ja, snart är det den 21:a ska du se BlankaBlanka :) Kan man se könet tillräckligt bra tror ni i vecka 18? (är v 17+6 när vi ska dit) :)

• ser91

Kanske berättar för nära och kära vad ul visar för kön. Vi gör ju i ordning barnrummet så blir nog avslöjat vad ul visar om någon ser rummet sen. Väggarna blir nog vita med små blanka ränder + en grå vägg där sängen ska stå. Då rummet har en upphöjning i golvet (ca 15-20 cm hög och 110 cm bred. Detta pga en träbalk som är där sedan det tidigare då det varit var garderob/skrubb förr), så kommer det bli säng och myshörna på den upphöjda delen och sen tänkte vi hänga upp tyg/draperier i taket som delar av sov/mysdelen från resten av rummet. Draperierna + annat piff blir nog i pojk- eller flicktema. Tycker iofs att det kan vara blått för tjejer och rosa för killar, men sätter vi t.ex in rosa piff så fattar nog folk att det blir en tjej även om vi inte talat om :P Tar gärna emot inredningstips! :)

• ser91

Ja, känner likadant. Vi har en bäddfåtölj sen tidigare som får stå i myshörnan. Ska nog byta överdrag på den bara. Vet inte bra barntextilier.. kanske ikea har något fint? Har inte tittat där på länge. Vi kör också neutralt. Funderar på att köpa en gungstol att sitta och amma/natta i att ha precis bredvid spjälsängen. Vi har haft tur och fått en hel del saker som min sambos syskonbarn haft. Har fått babybarnstol till bilen, maaassor av kläder, vagga/korg, amningskudde, spjälsängsmadrass, filtar och lakan. Bra med litet "startkit". Kommer åka till ullared 16-17 juni och handla kläder, bärsele och mycket annat :) Vagn hade min sambos syster redan sålt men vi funderar på att kolla på blocket eller tradera. Finns ju supermycket i bra skick där :)

• ser91

Också i v 18 idag! :) Känner en del, men har svårt att bedöma om det bubblar i magen eller om det är bebben. Ibland känns det som att huden trycks ut snabbt, vilket jag skulle gissa på är sparkar. Rul på måndag! :)

• ser91

Min mage har mest rund form på morgonen, framför allt om jag ligger ner. Då är det som en kula som börjar vid naveln och går neråt. På kvällen har magen som flutit ut på sidorna mer, så ligger jag ned då så ser jag bara lite större ut än vanligt. Träffade en gammal kompis i lördags kväll som sa "det inte syns alls att du är gravid". Tusan då! Börjar jobba imorgon igen efter 5 veckors sjukskrivning. Vill att det ska synas så jag slipper berätta för fler, de kan väl bara se läget istället :P Rul vid kl 13.30 idag! Spännande! Hoppas den lille mår bra och att man kanske kan se könet.

• ser91

Rul var jättekul! Allt gick bra. Bebisen tyckte dock inte om att visa sig så h*n rullade runt massa och gjorde typ som kullerbyttor. Lade flera ggr fötterna bakom huvudet. Barnmorskan tog en bild som hon sa att hon tog "bara för skojs skull", pga hur bebisen valde att lägga sig plötsligt. En hand vid huvudet, andra handen mellan benen, ena foten ovanför magen och andra foten i höjd med huvudet. Såg ut som en liten spindel :) Frågade om könet. Hon tyckte att det såg ut att vara en flicka :) Hon hade aldrig haft fel, när det gällde kön, under sin tid som barnmorska. Skulle det visa sig vara en pojke så ville hon att vi meddelade att hon sett fel, som feedback. Vi fick välja en bild gratis av de 6 bilder hon tagit. Sedan kostade det 30 kr per bild om man ville ha fler. Vi kunde inte välja mellan två, så vi köpte en bild så vi fick med oss båda hem :) Ringtestet jag gjorde själv sa flicka (om man ska lita på att det står rätt i alla trådar och fel i familjelivs lista med tecken på kön). Och kinesiska kalendern likaså. Så kanske det stämmer ändå ;) Enligt måtten på bebisen skulle bf vara 19:e oktober. Dagen före ivf-bf. Så stämde bra där med. Kan tydligen skilja upp till 6 dagar storleksmässigt trots ivf, men man ändrar ju inte bf-datum :)

• ser91

Jag har börjat känna mer och mer rörelser. Det jag känner mest är som små tryck, som att huden trycks ut snabbt. Gissar på att det är sparkar. Kan också vara att bebisen sparkar på urinblåsan för det känns väldigt långt ned. Enligt barnmorskan brukar det vara det man känner först.

• ser91

Jag är i v 18+0 idag och de kunde ju se kön igår för mig :) Så det borde inte vara något problem när du ska dit snobben00. Dock kan de ju aldrig garantera att de sett rätt.

• ser91

Vi lyssnade inte på hjärtat men tror hon kollade hjärtrytmen. Hon kollade massa saker, sa egentligen inte mer än "där ser ni ett ben/ryggraden, hjärtat" osv. Sen efteråt sa hon att allt såg bra ut och att de förväntar sig en normal bebis :) hon kollade länge på hjärtat och ville ha en ordentligt bild på det. Blev orolig när hon kollade på samma ställe så länge. Jag sa inget men hon sa efter en stund att det var för att se hjärtat ordentligt. Folk säger fortfarande att det inte syns alls på mig. Barnmorskan sa att förstagångsgravida ofta blir mindre, samt att man blir mindre om man har bra/starka magmuskler. Så hon sa att jag skulle ta åt mig av det :P väger ca 64kg nu, vägde 66 innan graviditeten. Gick ned till 61kg i början, så vet inte om jag ska räkna 3 kg plus eller 2 kg minus nu :P

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014