• BlankaBlanka

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

I morgon går jag in i vecka 13 och ska på UL och Kubtest. Känns som om allt är bra i morgon så ska jag fira och pusta ut :).

Inga konstiga drömmar ännu. Fast jag brukar sova ganska djupt.

Min mage svullnar upp under dagen. När jag ska hem från jobbet känns det typ som jag är i 6e månaden! På morgonen är den rätt normal igen. Någon som känner igen sig?

• BlankaBlanka

Har nu varit på UL och allt såg bra ut! Hjärtat slog och den var 6,1 cm. Vi fick även lägsta risken på KUB!!! Åh äntligen kan jag pusta ut lite :). Idag är jag i vecka 12+0 :).

• BlankaBlanka

Snobben00: Åh tack :). Vårat KUB var 1:20000 och tydligen det lägsta.
    När vi fick MA så avslutades graviditeten innan v12 och därför fick vi ingen utredning. Det är ju så vanligt med missfall innan vecka 12 så jag antar att de inte gör det. Jag gjorde inget KUB förra gången så vi hade inte gjort ett ända UL, aldrig sett att allt var bra.

Stackare med migränen. Hoppas det blir bättre snart. Nog bra att bara vara hemma och vila. Var ska du gå på för MVC?
    Jag går på BB Stockholm.

• BlankaBlanka

Snobben00: Aha, vi var hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen.
    Jag kände mig ungefär lika gravid då som nu. Man kan ju tolka allt lite som man vill. Mådde mycket mycket mera illa denna graviditet, ca från vecka 6- vecka 12. Nu har det som tur är avtagit.

• BlankaBlanka

Danisen: Ju närmare man kommer att man ska få veta, desto nojigare blir man tyvärr.

Det kommer säkert gå jättebra på måndag, allt har ju gått bra hittills :). Jag tror att vi har turen med oss i denna tråden.

• BlankaBlanka

Snobben00:

Härligt med en snäll barnmorska men såklart tråkigt att hon ska sluta. Jobbigt att bli sjukskriven men samtidigt ska man ju göra det bästa för sig själv och barnet. Allt annat känns ju sekundärt.
    Jag ska berätta för chefen i morgon. Bara för att hon vet att jag gjort ivf och att vi pratat om att jag ska gå ner i tid till hösten för att minska stressen. Det känns ju inte så aktuellt nu. Men hon får hålla det hemligt och jag ska berätta för alla efter nästa UL som är 21 Maj... Långt till dess.

• BlankaBlanka

Snobben00: kom på en till sak. Du frågade om det var någon skillnad på denna graviditeten och då jag hade MA. Glömde helt att skriva att jag då hade små blödningar från och till från vecka 6. Har inte haft någon denna gång.

• BlankaBlanka

Snobben00: Va skönt att ha berättat för chefen. Kommer du bli sjukskriven? Känner igen dåsigheten. Jag mår mycket bättre för jag mår inte lika illa längre. Dock känner jag mig total dåsig på kvällen. Gjorde Kub i tisdags. Fick lägsta risken 1:20000. Vi gjorde det för att min kille ville det men vi hade inte riktigt klart för oss vad vi skulle göra med resultatet. Ville nog bara slippa gå och vara så oroliga. Så trött på att vara orolig.
    Lycka till på Kuben .

• BlankaBlanka

kristin10:
    Vi gjorde KUB dels för att få se att allt såg bra ut när vi lämnat spökveckorna efter v 12 för vi hade inte heller något extra UL. Men självklart så vet man ju att många får hög trolighet, går och oroar sig hela graviditeten och sedan är allt jättebra. Svårt att veta hur man ska tänka.

• BlankaBlanka

Idag går jag in i vecka 14. Har varit väldigt uppblåst i magen och haft svårt att hålls mig från att fisa :/, inte så härligt. Hoppas att det avtar. Annars är jag mycket piggare än förut och inte riktigt lika orolig.
    Jag ska på RUL i vecka 19 och skulle nog gärna vilja gå och lyssna på hjärtat innan dess. Tror vi kommer titta vad det är för kön. Är dock nästan säker på att det är en tjej. Fast helt säker kan man ju inte vara.

Danisen: tråkigt att du är sjukskriven men självklart bra att din kropp får vila upp sig. Har många vänner som varit sjukskrivna under perioder och vet att det kan vara rätt tufft med försäkringskassan och alla andra som är inblandade. Ska du gå på ett ultraljud till eller väntar du till RUL?

Jag försöker ta det så lugnt jag kan. Har ringt mig sjuk ibland bara för att ta det lugnt och vila lite extra. Jag struntar i om de undrar varför jag är så mycket sjuk just nu :). Det är viktigare att detta går bra

Snobben00:Håller tummarna på torsdag. Det kommer gå jättebra!

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014