Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
Skulle inte vara ???? Utan :D
Skulle inte vara ???? Utan :D
Snobben 00: Oj va bra han har ökat i vikt! Hoppas vår lillkille också har gått upp så bra på fredag.
Våran lille kille heter Julian. Det enades vi om ganska tidigt. Fattar att det är jobbigt om man inte är överens.
I morgon är det samtalet med barnläkaren ang hans sömnryckningar... Jobbigt och nervöst. Håll tummarna att det går bra.
Pratade med läkaren och tydligen var det inget konstigt eftersom han bara gjorde det på natten :). Skönt nu kan jag pusta ut!
Idag har vi varit hos BVC. Var lite orolig att han inte gått upp och ja allt annat man bokar över. För en vecka sedan vägde han 3,650 och idag 4,005! Tycker att det känns som han hets ammat lite ibland upp till 2 1/2 timme men det gav ju resultat :).
Hur går det för er? Jag har haft två bra nätter då han sovit bra och jag med :). Hoppas det håller i sig.
Härligt att det går bra för alla. Jag hade ångest för nätterna i början. Nu har jag fått in mera rutin så det känns lite lättare.
Lillkillen ammar så länge, ofta 1-1 1/2 timme. Man hinner inte med mycket annars. Hur länge ammar era små? Hoppas det ska gå lite snabbare snart. Är ju väldigt mysigt men dagarna bara försvinner.
Nu väger han 4,350 vid fyra veckors ålder. Det första leendet kom härom dagen :). Åh det var helt fantastiskt.
Tar era små napp. Lillkillen bara spottar ut sin. Ska försöka köpa några olika och se om han gillar dem bättre.
Kristin10: stort grattis!!! Hoppas du och din lillkille mår bra. Vikt och längd?
Snobben00:Åh jag fattar. Hade så mycket ångest för nätterna i början. Nu går det lite bättre.
Först ammar jag till killen inte vill ha mera. Sedan ger killen honom lite ersättning på flaska. Detta för att han ska bli propmätt och inte vilja snutta sig till söms vid mitt bröst. Han brukar sova mellan 4 1/2-6 1/2 timmar i sträck :). Vi får väl se om det håller i sig.
Hoppas dina nätter blir lite lättare snart!
Åh va härligt att höra från er alla och att det går såå bra!
Vi har rätt bra nattsömn sover ofta 11-3:30 och sedan 4:30- 7:00 och ibland 8:00-9..10.
Han är ett solsken på dagen och en riktig gnällis/skrikis på kvällen. Man blir så ledsen när han inte känns nöjd :(. Det gör ont i hjärtat.
Han väger ca 5,2 kilo och är 7 veckor och en dag. Han har börjat le :).
Kram
Hej på er,
Igår var vi på 2 månaderskontroll fast han bara är 8 v. Han väger nu 5,575 kilo och är 59 cm. Hur stora är era knyten?
Hoppas ni får en härlig jul med era nya familjer :).
Kram!
Hej,
Vi kommer försöka oss på ett syskon redan i år. Först på egen väg under sommaren och sedan köra igång ivf igen när jag börjar jobba i November. Tänkte därför bara amma i 6 månader. Någon som fått tillbaka sin mens ännu?
Vi har ett i frysen. Gör man frysåterföring på bara ett? Är det inte ganska stor risk att det inte klarar sig.
Var på BVC i onsdags. Nu är lillkillen 61 cm och väger 6,3 kilo. Börjar bli en riktig tungis!
Jo jag instämmer också på både mera tjafs hemma och stress för att hinna med allt hemma. Har blivit lite bättre nu när lillkillen kan underhålla sig mera själv. Funderar på att ta in städhjälp 1gång i månaden så man får riktigt rent. Känns som man inte hinner med det.
Min kille äter massor på dagen. Säkert 5-6 gånger och sedan 2-3 gånger på natten. Han lägger sig vid ca 8-9 och vaknar då oftast vid 8 på morgonen. Någon som har några bra tips på hur man får dem att sova längre?
Tänkte fråga en annan sak. Har ni haft barnvakt?
Vi tänkte ha öva in både mormor och farmor på att lägga lille mannen. När det känns bra för alla så tänkte vi gå ut och äta i kvarteret och vara borta ca 2 timmar. Eftersom vi är så nära är det bara att komma hem om det blir kris.
Min kille hatar att ligga på mage. Vi övar ändå några gånger om dagen. Nu har han börjat vända från mage till rygg. Han vill också gärna sitta upp. Har börjat lägga en filt bakom honom i vagnen så han kommer upp lite. Han är så mycket nöjdare då ????.
För alla er som vill börja träna lite hemma kan jag rekommendera mammamage appen. Väldigt bra och pedagogisk!
Lillkillen skrek hela kvällen efter 3 månaders vaccinet. Men sedan var det över.
Tänkte kolla med er när man gör frysförsök gör man det i naturlig cykel eller hur går det till. Vi har bara ett i frysen och funderar på om vi ska göra det innan sommaren eller vänta till efter. Svårt att veta hur fort man får tillbaka mensen när man slutat amma.
Snobben: Jag tänkte amma tills han är 6 månader vilket han blir i Maj. Tänkte börja med smak portioner nu när han är 4 månader.
Jag önska såklart också bli gravid spontant. Vi tänker köra några månader själva och ser vad som händer. Har inte så stort hopp om det dock. Vi har blivit gravida 2 gånger men det tog 11 månader första gången och 5 månader andra gången. Båda slutade i missfall. Jag ser det bara som en bonus om spontant eller IVF fungerar igen. Annars räcker det fint med lillkillen :).
Ska ni börja med frysförsök och i så fall när?
Hur går det för alla?
Vår lille pojke mår bra. Han ät en riktigt aktiv typ. Vill inte ligga och chilla utan vill sitta eller stå trots att han inte kan själv. Har precis haft en kläng period där jag knappt fick lägga ner honom.
Han sover bra på nätterna ca 20:20-3:30 och sedan 6:30 amma och sedan gå upp. På dagen är han vaken ca 1 1/2- 2 timmar och sover sedan 30 minuter. Hur sover era små?