• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Mischa skrev 2014-10-19 16:51:25 följande:
    Ett tips är att köpa såna här: www.babykoncept.se/amningsprodukter/brostvart...

De räddade mina bröstvårtor efter några dagars smärta... Om man använder dem tidigare kanske man slipper få ont? Använde dem tillsammans med amningsinlägg.

Angående det att första tiden är jobbig så är det nog bara att försöka tänka att det går över. Det är normalt och det går över... Så försöker jag tänka iaf.
    Ja, jag försöker att vara så förberedd som möjligt på olika scenarion och försöker att se det som så att även om det kanske blir tufft periodvis så kommer det att lugna ner sig Glad Man har ju trots alt kämpat för att få den här lille ungen i flera år Solig

Stort tack för tipset om bröstvårtsskydden, tror dom kan göra underverk om det blir ömt och sårigt!
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-10-19 16:52:17 följande:
    Har bf imorgon och än så länge verkar hon inte vilja titta ut :( börjar bli väldigt otålig. Då är det säkert en likadan babysitter som vi köpt då förutom tyget. Fanns lekbåge till, har för mig den var lite i "skymundan", inte tydligt framlagd till babysittern iaf. Vi hade ingen tanke på lekbåge först (hade inte ens koll på att man kunde ha det till babysitter :P ) utan letade efter barnvagnsmobil när vi hittade lekbågen, så hittade den av en slump. Barnvagnsmobil hittade vi däremot inte på gekås. Kom över en sådan när jag var på loppis. Helt oanvänd för 20 kr :) Hoppas du vet nån som ska till gekås snart som kan kolla och ev köpa med en lekbåge till dig :)
    Förstår helt klart din otålighet, jag har bf 28 okt, dvs en vecka efter dig och nu är jag faktiskt lite trött på den här gravidkroppen!
    Har du funderat på vad du vill ha för smärtlindring?

Ska kolla med en vän som faktiskt ska ner till Ullared nu under hösten om hon kan kolla.. fanns det olika sorter som passade till den eller fanns det bara en modell?
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-10-20 09:37:24 följande:
    Bf idag och inget händer :( dock hade jag ganska mycket "mensvärk" i fredags efter att ha gått i typ 3 affärer på ett köpcentrum. Var hos BM i fredags förmiddag också. Hon klämde och kände lite så kanske var det i kombination med lite promenerande som gjorde att det värkte på eftermiddagen. Har ingen aning hur jag vill göra med smärtlindring. Ingen vill väl egentligen ha smärtlindring om man känner att man klarar sig utan. I mitt förlossningsbrev skrev jag att jag vill ha smärtlindring om jag får för ont och säger till om det, och att jag vill bli rekommenderad passande smärtlindring beroende på hur/var jag känner värst smärta. Tycker det är så många alternativ att jag säkert bara kommer vara ännu mer förvirrad då :P Vi såg bara en lekbåge av märket babyboom. Minns inte om det fanns andra.. Hur vill du göra med bedövning? Nu har jag inte lekbågen framför mig för tillfället, men den är iaf svart med typ 3 st små mjukisdjur/saker i brunt och röda inslag. Kan hända att det fanns en röd lekbåge av märket babyboom också. Fanns iaf en röd babysitter.
    Jag har tänkt mig TENS hemma och i början på sjukhuset, därefter lustgas och på slutet bäckenbottenbedövning, sen får man väl som se se vad som känns nödvändigt. man vet ju inte innan hur ont man kommer ha eller hur man kommer uppleva smärtan när det väl gäller.

Låg lekbågen typ vid samma hyllor som deras babysitter? ska prata med min  kompis som ska ner så hon vet ungefär vart hon ska kolla.

Låter som det borde vara slemproppen som lossnat så förhoppningsvis behöver du kanske inte vänta alltför länge till nu.
    Du får uppdatera oss när du kan och orkar om hur det går för dig.
    Önskar stort lycka till Glad det kommer gå bra
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-10-20 11:58:34 följande:
    Kollade lekbågen nu. Den är svart med 2 st nallar och en boll. Nallarna har bruna huvuden och är i övrigt svart/vit/röda. Bollen är svart, vit och röd :) om det kan vara till nån hjälp :)
    Stort tack för hjälpen! Glad Ska framföra det till min kompis och hoppas på att hon hittar den.
    Bildgooglade på lekbåge till babybooms babysitter och har fått fram bilder på den, finns en i grönt också tydligen.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-10-20 12:32:52 följande:
    Sitter på förlossningen nu, bebisen har busat runt och satt sig i säte smile4.gif var hos bm nyss som konstaterade det så fick en tid direkt hit. Så får se vad som händer nu. Blir nog vändningsförsök imorgon.
    Oj, var den aldrig fixerad?
    Önskar dig lycka till, går nog bra ska du se Glad Du får hålla oss uppdaterade
  • snobben00

Kände av mensvärk under 2 korta tillfällen tidigt igår morse sen inget mer utom att jag kände mig trött och håglös hela dagen igår.

Imorse har jag varit vaken fram och tillbaka från kl 6 med kraftig mensvärk till och från och när jag strax före 9 gick på toaletten märkte jag att slemproppen lossnat och sen dess har det nu sipprat rosa vatten? och kraftig mensvärk som håller i sig 15-30 sek lite nu och då.

Ringde förlossningen efter att slemproppen gått och ska väl höra av mig igen under dagen för jag vet inte riktigt om det är vattnet eller bara flytningar efter slemproppen... svårt att veta men kanske skulle kännas tryggt att åka in under eftermiddagen/kvällen sen och se så allt står rätt till.
    Har en liten misstanke om att hallonbladsteet kan ligga bakom detta Flört

Några framsteg för er andra?
    Danisen hur har det gått?

• snobben00

Lilleman är här nu!!!!

I tisdags 21:a, 1 vecka före bf så kom han hastigt och lustigt i 180

52cm lång och 3385kg tung

skulle så gärna vilja dela med mig av en bild på guldklimpen men sitter med mobil och surfplatta så det får bli när vi kommer hem sen.

• snobben00

Det började kl. 9 på tisdagsmorgonen. Slemproppen lossnade när jag gick på toaletten därefter började det sippra rosa vatten.

hade som kraftig mensvärk som ökade i styrka och intensitet snabbt. Höll i sig 30 sek var femte minut.

ringde hem mannen kl 12 och då kröp jag mer eller mindre runt hemma. Allt gick jättefort och jag blev faktiskt rädd. Hade tänkt mig att det kommer ta tid och att vi kommer vara hemma ett tag och massera och använda tensen... men vi åkte in kl 14 och var öppen 5 cm då.

Det visade sig ha blivit fullt på förlossningen också och det förbereddes för ambulanstransport till Danderyd! Men i sista stund fick jag bli kvar. Och kl 15 var jag redan öppen 9 cm, alltså bara en timme senare.!!!

Utdrivningen tog däremot tid pga svaga krystvärkar eftersom jag var så utmattad så det blev värkstimulerande dropp.

Blev andra gradens bristning vilket är det vanligaste (finns 4 grader) och 3 stygn.

jag hoppas det går bra för alla och kommer fortsätta skriva när jag hittar tid.

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014