ser91 skrev 2014-10-20 09:37:24 följande:
Bf idag och inget händer :( dock hade jag ganska mycket "mensvärk" i fredags efter att ha gått i typ 3 affärer på ett köpcentrum. Var hos BM i fredags förmiddag också. Hon klämde och kände lite så kanske var det i kombination med lite promenerande som gjorde att det värkte på eftermiddagen. Har ingen aning hur jag vill göra med smärtlindring. Ingen vill väl egentligen ha smärtlindring om man känner att man klarar sig utan. I mitt förlossningsbrev skrev jag att jag vill ha smärtlindring om jag får för ont och säger till om det, och att jag vill bli rekommenderad passande smärtlindring beroende på hur/var jag känner värst smärta. Tycker det är så många alternativ att jag säkert bara kommer vara ännu mer förvirrad då :P Vi såg bara en lekbåge av märket babyboom. Minns inte om det fanns andra.. Hur vill du göra med bedövning? Nu har jag inte lekbågen framför mig för tillfället, men den är iaf svart med typ 3 st små mjukisdjur/saker i brunt och röda inslag. Kan hända att det fanns en röd lekbåge av märket babyboom också. Fanns iaf en röd babysitter.
Jag har tänkt mig TENS hemma och i början på sjukhuset, därefter lustgas och på slutet bäckenbottenbedövning, sen får man väl som se se vad som känns nödvändigt. man vet ju inte innan hur ont man kommer ha eller hur man kommer uppleva smärtan när det väl gäller.
Låg lekbågen typ vid samma hyllor som deras babysitter? ska prata med min kompis som ska ner så hon vet ungefär vart hon ska kolla.
Låter som det borde vara slemproppen som lossnat så förhoppningsvis behöver du kanske inte vänta alltför länge till nu.
Du får uppdatera oss när du kan och orkar om hur det går för dig.
Önskar stort lycka till
det kommer gå bra