Inlägg från: Anonym (Alkohol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alkohol)

barn och alkohol

Hej!

Jag undrar om man har rätt att hämta sitt barn från umgängesföräldern när denna dricker inför barnet? Vi har umgängesdom.. Har hört från barnet för något år sedan också att uf tog med barnet till en kompis fest.
    Uf dricker alkohol inför barnet, men ljugit för soc att den inte gör det.
    Finns det något man kan göra?
    Tänker på om man skulle hämta barnet, vad får man för konsekvenser?

• Svar på tråden barn och alkohol
  • Anonym (Alkohol)
    Anonym (trams!) skrev 2014-03-12 14:54:12 följande:

Varför får man inte dricka framför barnet? Det viktiga är väl att man inte blir så packad att man faktiskt inte kan se till att barnet är tryggt? Eller ....? Jäkla fasoner. Några glas vin har väl ingen unge tagit skada av? Så länge ungen inte dricker det själv?

Har inte skrivit hur mycket uf dricker. Det spelar ingen roll då barnet är otrygg när uf förändras och blir "konstig"! Hur tar uf barnet till sjukhus om det behövs tillexempel??? Tycker det är fruktansvärt oansvarigt när man träffar sitt barn några få dagar och inte ens kan hålla sig nykter!
  • Anonym (Alkohol)

Hur kan människor vara så extremt känslokalla. Nu har personen ifråga körkort, ingen god ekonomi till exempelvis taxi och ambulans kommer väl inte som en slags taxi???

Barnet gillar inte detta och ni vuxna människor tycker att det är okej att ett barn ska må dåligt av att åka till sin förälder varannan helg för att få se en förändrande och annorlunda förälder. Förstår inte hur det kan vara okej över huvudtaget. Barn ska inte behöva vara i sådan miljö!

• Anonym (Alkohol)

Jag har nu förstått att det inte är okej att hämta barnet, endast det jag ville ha svar på. Jag är inte otrevlig, tycker inte folk ska behöva veta hela ens liv bara för en fråga.

Ni alla som tar allt föregivet, det handlar om en mamma och ingen pappa! Umgänget har minskat från varannan vecka till varannan helg eftersom barnet inte mådde bra med varannan vecka, men ser att det är lika illa med vh. Jag stöttar barnet så gott det går och ger ingen negativ inställning. Det tar jag med mig själv och mina vänner, absolut inte mitt barn!

Men tack ska ni ha för hjälpen, det blir väl att ringa familjerätten! :)

Svar på tråden barn och alkohol