• PiOmiO

Spermiedonation Sahlgrenska

Hej! Jag kontaktade en forumsvärd och ifrågasatte varför det fanns en kategori för äggdonation men ingen för Spermiedonation, fick bra respons och inom kort fick jag ett svar att det självklart skulle finnas en kategori för spermiedonation också!

Så jag öppnar en tråd för oss som väntar på Spermiedonation på Sahlgrenska Göteborg.

Vi har precis fått vår kallelse efter en olidligt lång väntan, och väntar spänt på första mötet med läkare och kurator. Hoppas innerligt att vi hinner ett försök innan sommarstängningen.

Tillsammans är vi starka!*

Life is not fair; get used to it.
  • Svar på tråden Spermiedonation Sahlgrenska
  • PiOmiO
    Hannis83 skrev 2014-03-15 11:58:00 följande:
    Har också funderat på varför det inte fanns någon kategori för detta. Vilket bra initiativ av dig :)

Va roligt att ni äntligen kommit fram i kön och håller alla tummar att ni hinner med ett försök innan sommaren! Sambon och jag väntar fortfarande och lär nog vänta ett bra tag till, blev uppsatta i nov 2013. Så med 1,5 års väntan blir det inte vår tur förren typ maj 2015... Usch låter alldeles för långt bort, men är ju givetvis glad för att möjligheten finns :)

JA det slog mig att man ju kunde fråga, å då var dom väldigt snabba med att öppna upp denna kategori

Det är sjukt långa väntetider till donation på sahlgrenska, väldigt konstigt också att de kan "avsäga" sig vårdgarantin. De har faktiskt fått extra pengar till donationer så de håller på att "beta av" kön lite just nu kallar dem sept-okt 2012 skulle jag tro. Vi fick ju nyss samtalet och blev uppsatta i kön sept 2012.
  • PiOmiO
    Kevinsmamma01 skrev 2014-04-06 19:40:13 följande:
    Hej Hannis83 =)

Till oss sa de att de ville börja med insemination eftersom det är minst ingripande...om det inte har tagit sig på tredje försöket så omvandlar de de sista tre till ett IVF. Vi är hoppfulla att det tar sig på insemination, är lite drygt en vecka kvar till testdag =)

Det är två inseminationer som byts till 1IVF.. (så ni inte blir lurade) Lycka till!
  • PiOmiO
    Hannis83 skrev 2014-08-03 21:30:38 följande:

Då var det bara några timmar kvar tills denna semestern är slut och det att dags för att gå tillbaka till jobbet. Alltid blandade känslor detta :) Skönt med ledighet fast ändå gott att komma tillbaka till vardagen. I och med att semestern nu är slut innebär det också att vi har kommit halvvägs i väntetiden! Bara nio månader kvar :) Tjoho!! Ska jag vara riktigt ärlig är jag dock totalt skitnervös för nu hänger allt enbart på mig, tänk om det inte tar sig? Vad fan gör vi då? Jag försöker vara positiv men

med allt som har hänt de senaste åren så är det väldigt svårt. 

Hur går det för er andra?

är också nervös över att allt "hänger" på min kropp...vi har ju gjort inseminationer tidigare men har bara fått en återföring vid IVF så väntar på den andra återföringen i form av FET nu, tippar på första veckan i september (början av veckan) om min kropp gör som den brukar. Finns inget annat än att hålla tummarna denna gången.
Svar på tråden Spermiedonation Sahlgrenska