Kevinsmamma01 skrev 2014-03-30 22:12:19 följande:
Hej! Helt ny här på familjeliv och i hormon- samt inseminationskarusellen men vi ska i alla fall köra vår första insemination med donerade spermier på tisdag
Har en son sen tidigare som är 13 i år och är själv 31 år. Har superregelbunden mens och vad jag tror även ägglossning men min nuvarande sambo är helt steril så vi behöver lite hjälp. Har stått på kö i ca två år så tid tar det!
Det hela började i februari då vi var inne för ett VUL för att se hur allt stog till och för att bestämma behandling. Det bestämdes att det skulle bli insemination och att jag skulle hormonbehandlas med pergotime en tabl./d mensdag fem till nio. Jag skulle sedan åka på ett nytt VUL dag tio för att se om/och hur stora äggen blivit osv. Nu visade det sig att dag tio skulle infalla på en lördag så då ville de att vi skulle in på VUL dag nio istället. (Sen hade min tidigare cykel varit lite kortare så de ville väl vara säkra). På VUL i fredags såg de två riktigt bra ägg på 18 och 15 mm (dag 9) och det var bara att åka hem och kissa på ägglossningsstickor! Gud vad fort man slängs in i det här med ägglossningstester och allt. Vet inte hur många jag gjort av med i helgen, men ingen ÄL i alla fall
Då bestämde de idag att jag skulle ta ovitrellesprutan ikväll 23:30 och komma in för insemination på tisdag kl 11:30.
Shit vad det är nervöst! Har hela tiden haft en riktigt bra känsla men det kan man ju ha ändå, fast man inte blir gravid menar jag. Vore roligt om fler som ska köra nu kan skriva lite om sina resor i denna tråden
Va roligt att ni äntligen har kommit fram i kön och att det är dags :) Förstår att det är spännande och håller både tummar och tår för er! Fick ni välja själv om ni ville ha insemination eller IVF, eller var det läkaren som tog det beslutet? Fick lite känslan av att man fick välja själv när sambon och jag var där inne så går nu och funderar en hel del på detta... Är ju i och för sig ganska så lång tid kvar för oss innan vi kommer fram men det kan ju inte hjälpas går ju liksom inte att stänga av tankarna :)