Inlägg från: Anonym (Cissi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cissi)

Packning för umgänge

Om man läser lagen så står det inget annat än att du ska främja umgänget, dvs du ska lämna över barnet till honom och helst se till att barnet är positiv till att vara med pappan. Det finns inget lagkrav på att du ska skicka med vare sig kläder eller vagn.

Någon slags generell praxis är att boendeföräldern skickar med kläder men om det skapar problem (tex att umgängesföräldern behåller kläderna) så låter man bli att skicka kläder.

Alla förbrukningsvaror ska umgängesföräldern själv stå för. Det skulle bli absurt om du i framtiden skulle skicka med toapapper och färdiga matlådor hem till pappan!

• Anonym (Cissi)
    Anonym (orka) skrev 2014-03-11 23:11:20 följande:

Att folk orkar, han men även du. Skicka med en febertermometer, ett paket Alvedon, ett paket blöjor och en tandborste. Skicka sedan ett mail där du skriver at han är välkommen att behålla dem hos sig (får honom att framstå som en idiot samt att du har det svart på vitt i framtiden). Införskaffa sedan ett eget paket Alvedon hemma hos dig och njut av våren. 

Jag gjorde så till mina barns pappa efter något års tjafsande. Barnen fick själva plocka ihop tre ombyten var (så att han inte kunde klaga på att JAG hade valt fula kläder) som sedan fick flytta hem till pappan. Jag gav honom även en omgång badkläder, regnkläder och gummistövlar per barn. Sedan kom vi skriftligt överens om att barnen inte skulle ha någon packning med sig till honom varje helg.

Han tyckte att han vann stort över mig och äntligen fick sin vilja igenom. Men han hade inte tänkt på att barnen växer och att han blev tvungen att köpa nytt själv efter det.
Svar på tråden Packning för umgänge