• sara klar

alla vi som är emot aborten

Genom att avsluta ett liv, kan vi rättfärdiga våra handlingar? Ett barn anses ofta som en Guds gåva, och dess trodde att varje levande varelse har ett syfte bakom hans / hennes födelse. Genom manipulering av ett liv, arent vi agerar mot skaparen av världen?

-Med en abort alltid gjort riskerar att inte kunna bli gravid någonsin igen i livet.

-Abort kan också leda till allvarliga hälsoproblem komplikationer, och i vissa fall värsta fall kan vara döden.

-Det leder ofta till oönskade minnen, vilket kan resultera i stor stress och depression. Vissa kvinnor upplever en känsla av skuld ,

• Svar på tråden alla vi som är emot aborten
  • Aniiee
    Arbetsvegan skrev 2014-03-09 23:56:41 följande:
    Det var ju bara så simpelt att testa translate och till engelska. Lite google på det gav ursprungstexten och en helt annan frågeställning

www.healthguidance.org/entry/13561/1/Pros-and...
    Jag frågade för att se om TS kunde erkänna att den var tagen från nätet och körd genom translate... Det är det inte alla som kan.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Arbetsvegan
    Aniiee skrev 2014-03-10 00:12:49 följande:
    Jag frågade för att se om TS kunde erkänna att den var tagen från nätet och körd genom translate... Det är det inte alla som kan.
    Men aj fan för att jag sabbade för dig. Sorry. Skäms
  • Aniiee
    Arbetsvegan skrev 2014-03-10 00:13:52 följande:
    Men aj fan för att jag sabbade för dig. Sorry. Skäms
    Äh, jag tror inte TS kommer dyka upp igen, så det spelar ingen roll Solig
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Arbetsvegan
    Aniiee skrev 2014-03-10 00:26:21 följande:
    Äh, jag tror inte TS kommer dyka upp igen, så det spelar ingen roll Solig
    Något säger mig att jag tror samma sak.
  • prettyhurts

Hej, till er som är emot abort: jag respekterar eran åsikt. Men jag förstår verkligen inte varför eran åsikt måste ha med mig och göra.

Om du är emot abort, gör inte en abort. Varför vill abortmotståndare förbjuda det för andra?! Jag tvingar inte er till någonting.

• sara klar
    sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/
    Vi ser med stor oro på de höga aborttalen. Vi vill få till stånd en nationell handlingsplan för att minska aborttalen. Partiet förordar, liksom de flesta länderna i Europa, fri abort fram till den 12:e graviditetsveckan. För abort efter den 12:e veckan till följd av medicinska eller andra tungt vägande skäl ska det krävas tillstånd av Socialstyrelsen.
  • Marlean

SD... som alltid vill man trycka ner kvinnors rättigheter till något gammalt 1900-tals ideal som aldrig funnits.

• CallGirl

Om det är liv som är viktigt, varför är det så få som är emot abort som samtidigt propagerar för en vegansk livsstil? Jag tror nämligen att en ko eller gris som blir uppfödd och slaktad i köttindustri lider mer skada än ett foster utan medvetande som aborteras.

• inori
    Queenie70 skrev 2014-03-09 21:04:06 följande:
    Ja så kan det vara. Eller så kan det som för mig vara en enorm lättnad och lycka att abort fanns tillgängligt, och man går vidare utan att någonsin ångra sig ett enda dugg.
  • UCharlotte

Inte ens superutbildad personal, läkare och experter kallar riskornet i magen för ett barn de första veckorna.

I så fall tycker jag att vi ska förbjuda killar att runka, tänk alla möjliga barn de kastar åt skogen för sin egen tillfälliga njutnings skull, det är ju vidrigt. Och tänk alla tjejer som ägnar sig åt kanibalism när de sväljer ena halvan av sin kommande unge..

Eller så låter vi var människa själv bestämma. Mad tanke på hur många obegåvade losers som skaffar barn kanske abort borde mer vara att rekommendera i vissa fall.

Svar på tråden alla vi som är emot aborten