Sex och dravel tråden, hämningslöst!
Knall skrev 2014-04-09 19:08:44 följande:
Menade baconsåsen!
Jag var med i Armékyrkans scoutkår som ung......
Jag brukar göra typ vitsås, peppra och salta som man vill ha den, tar oftast inget salt alls, för bacon är salt och jag ha gärna ost med lite smak i eller blandar typ hushåll och nån ost med smak i. Klipper bacon i små delar och steker, rätt hårt, så de får färg och nästan är lite knapriga. ( Har inte testat den på lchf vis, men det lät garanterat att använda pofiber att tjocka till den med, alternativt jävligt många ägggulor eller kombinera bägge ) Arrowrot kan du använda, men de kommer gå åt en jäkla massa om du skall reda sås till hela familjen med den. Nå jag river några dl ost, säg tre, lägger i typ två direkt och känner sen av om de behövs mer. Den går att spara i kylen om det inte går åt, värm den på spisen bara med lite mjölk eller grädde och rör om hela tiden typ.
Joo svartpeppar, massor av svartpeppar ( jag älskar svartpeppar haha ) Freja gör det inte, så jag får peppra efteråt jag
Om du hittar nått lchf grundrecept på vitsås, så lär det gå att göra ostsås av den. Man kan ju göra på ren grädde som får koka i en evighet, men jag har dåligt målatod!