Inlägg från: Fjäril Vingad |Visa alla inlägg
  • Fjäril Vingad

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Aniiee skrev 2014-09-10 12:49:53 följande:
    På tempura? Sure! 1 ägg, 2,5 dl vetemjöl, 2,5 dl ISKALLT vatten (eller mineralvatten, bara det är iskallt). Tar du vanligt vatten så kan en gnutta bakpulver vara bra också. Lite salt. Rör ihop till en smet. Använd genast.

Doppa kan man nästan vad som helst, räkor, biffstrimlor, kycklingbitar (helst lagade =P), falukorv, grönsaker, Mars-choklad (och all annan choklad....)

Fritera antingen i fritös (säkrast för den ovane hemmakocken), i en tjockbottnad kastrull eller sauteuse med mycket olja, eller med lite olja (en halv cm lager ungefär, jag föredrar den metoden, för jag har ingen fritös och risken att få het olja på sig är mycket mindre). Är det mycket olja så fritera max 3-4 saker i taget så oljan inte blir kall, är det ett tunt lager olja så kan man lätt lägga i så många saker som får plats, med lagom svängrum.

Krydda efter friteringen för att inte riskera att bränna kryddorna och servera med goda dippsåser och tillbehör.

GLÖM INTE ATT KÖKSFLÄKTEN SKA VARA AVSTÄNGD! OM det tar eld så vill vi inte ha eld i fläktsystemet. Ha ett lock till hands. Ha ALDRIG vatten på brinnande olja.
    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
    Tack!!!
  • Fjäril Vingad
    HäckHäxan skrev 2014-09-10 14:07:11 följande:
    Jag hade gett bort allt jag inte behövde vilket hade varit massor typ. Jag vill bara leva ett typ vanligt jävla liv i ett typ vanligt jävla hus ( fast jag skall ha ett torn i mitt vanliga hus om jag ändå har pengar att göra ett torn av eller köpa ett som redan har ett torn ). Hade betalat skulder/ lån för nära och kära så alla stod på plus minus noll igen.
    Ja typ så. Jag vill inte ha en massa pengar helt enkelt, det äter på människor på insidan för det mesta. Hade kunnat tänka mig att lägga allt de jag inte behöver på typ cancerforskning.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
    Amen!

Vet några nära vänner som definitivt skulle få en slant så de kom på fötter igen! Sen betala skulderna. Till och med min familj skulle få pengar, om de nu skulle våga ta emot nåt från mig ifs...

Och cancerforskning, definitivt. Samt inom hjärt- och kärlsjukdomar.
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2014-09-10 17:17:41 följande:

Nu vill det här fruntimret ha choklad också...... suck och stön!

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
    Min sötnos har matat mig med choklad under dagen, när jag bara legat och snorat och hostat. Mums!
  • Fjäril Vingad
    Brunhilde skrev 2014-09-10 21:00:45 följande:

Har lärt mig att det allra senaste är att ha en walking closet smile2.gif
    Jag har även fått reda på att det finns ett nytt märke som heter Guchi, kan det vara en piratkopia av Gucci? smile3.gif

Nänä, Guchi är bara kusinen från landet...
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2014-09-10 21:54:53 följande:
    Det har du HELT RÄTT i, men de finns inte i lösvikten här.  =(
    Ge mig adressen så skickar jag lite till dig!
  • Fjäril Vingad
    Knall skrev 2014-09-11 13:06:24 följande:

Ögonblicket då du ska ta på dig jeansen och kattungen hoppar ner i byxorna, du får hjärtslag, ramlar och skriker, ligger på golvet och sprattlar ett par sekunder och sedan bara ligger..

Kattungen far iväg under sängen stund, kommer sedan fram och tycker att detta är ett ypperligt tillfälle att gosa ner sig vid din strupe..

Du ligger alltså på sovrumsgolvet med byxorna nere och en kattunge på halsen..

Tackar gudarna att jag är ensam hemma....

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
    Haha!!!
  • Fjäril Vingad
    Knall skrev 2014-09-11 14:10:55 följande:
    Han hoppade i.. smile2.gif

Han är ganska söt ändå.. när han inte försöker skrämma skiten ur mig.. smile5.gifphpjK00eT02081.jpg
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
    Men naaaw!

Måste få komma och gosa snart!
  • Fjäril Vingad
    HäckHäxan skrev 2014-09-11 14:15:22 följande:

Jag har just lagt pengar jag inte har på en jävligt snygg jacka som i JÄVLIGT snygg!!!

Pics or it didn't happen!
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2014-09-11 15:43:53 följande:

Jag överger er nu, bara så ni vet =P

Återkommer om ett större antal timmar/dagar/veckor/månader/år.......

We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
    Men!

Ta hand om dig!
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!