• Schna

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Fjäril Vingad skrev 2014-10-22 10:15:50 följande:

Dessa inboxningar...

Man svarar väldigt allmänt i en tråd och får sen ett mail i inboxen från nån som förutsätter saker jag inte ens skrivit.

Och vad är det som får killar att tro att det är ok med framfusiga mejl bara för att man är aktiv i trådar i Sex- och Samlevnadsdelen? Det är frågor som intresserar mig, definitivt, men det är fan inte en invit till konstiga mejl!

Oerhört fascinerande. Själv har jag fyllt i att jag är gift och toppat med en text i presentationen, citat "jag vill inte knulla med dig" men det var tydligen inte konkret nog. Jag skrev ju faktiskt inget om sexchat och hur jag ställer mig till frågor av helt främmande människor om var på kroppen jag föredrar att få satsen o dyl. Det var så sant.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Knall skrev 2014-10-21 22:24:02 följande:

*Känner mig träffad*

Kan tänka mig det

Ja men man får väl passa på att bevaka de små liven nu då. Om de är värdiga ens lilla juvel och så..
  • Schna
    Smecker skrev 2014-10-22 10:43:54 följande:

Man kanske borde anlita en jurist för att få till en text som täcker in alla eventualiteter, utan kryphål (pun intended)? Fast alternativen "jag har dysläcksi/jak inte pratta svenskaa/jag är dum i huvudet" är svåra att skydda sig mot.

Du är inne på rätt spår där känner jag. Men som sagt..
  • Schna
    Knall skrev 2014-10-22 14:22:00 följande:
    Han har precis börjat med den ovanan... Han är dålig i magen så jag vet inte om det är att han inte kan hålla sig, har en fix idé eller om han är en sådan katt vars låda måste vara ren hela tiden för att han ska gå..

Någon som har tips på bra kattsand eller andra alternativ till kattlådor??
    Till slut använde jag ett tunt lager "Toa-lätt", det absolut billigaste ströet, och slängde rubbet varje bajsning. Det här beteendet var nämligen något som hängde i från kattungetiden och livet ut. I slutet ville han inte ens vara i kattlådan utan tog det på golvet direkt.
  • Schna
    Knall skrev 2014-10-22 14:42:31 följande:
    Gnnnnnnnh!! Då blir jag fan tokig! Han ska ju få gå ut sedan när han är kastrerad.. förhoppningsvis blir det bättre då..

När vi först fick hem honom så gick han på lådan direkt.. Detta började efter avmaskningen för 2 veckor sedan..

Han har två lådor att gå på med höga kanter och bra sand som klumpar bra från öb..

Just nu ligger han i knät som en kringla och är jättesöt.. svårt att vara irriterad på dem längre perioder..
    Min katt hade diarré för det allra mesta, i 17 år. Han pallade inte den mjuka maten, samtidigt som han gjorde precis vad som helst för att få den.
  • Schna
    Knall skrev 2014-10-22 14:54:42 följande:

De får mest torrfoder.. Blötmat någon gång i veckan..

Frågan är om det är torrfodret han reagerar på.. bytte nyss..

17 år!! Testade du blöja? Jobbigt för er båda..

I 17 år!! Nej, men i somras fick han somna in Vid det laget bajsade han på sig tre gånger om dagen. Det är djurplågeri att vänta så länge men jag klarade inte att göra det förrän då..

Jag tror absolut att det kan vara torrfoder, men även avmaskningsmedlet. Du kan ju prova att byta tillbaka till det gamla fodret och se?
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-22 13:23:24 följande:

Utseendet är ju faktiskt allt...

Nä, det är sånnadäringa argan-olja. Fast lite olika sorters lixom typ.

Vad gör argan-olja?
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-22 21:54:47 följande:

Det gör att det inte ser ut som ett risigt trassel, utan ligger i blanka mjuka lockar och minimerar frisset. 

Ahaaaaaaa......
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-23 22:28:10 följande:

Värsta tänkbara!

Fruktansvärt!
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-24 11:37:35 följande:

Har en kompis som var på en jobbintervju för ett par dagar sedan. Där frågade de om hur denne hanterade besvärliga människor. Ni vet de där som finns på alla arbetsplatser och skolor/universitet. De finns i en mängd olika variationer, men de är oftast lika svåra att hantera oavsett om de är martyrer, socialt helt off, ångvält eller aggroPelle.

Har funderat lite på det där och undrar hur hanterar ni de besvärliga människor som finns på er arbetsplats eller högskola?

Jag är så bra att hantera besvärliga människor att min förra chef alltid lät mig göra detta, så jag är fasen tveksam till att vara alltför tydlig med ens förmåga där Men i alla fall - ta noll och inget personligt, förstå deras perspektiv och bemöt dem där, sen motiverar man människan därifrån Såvida inte man kan undvika dem. Då gör man det. Får jag G?
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!