• Schna

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Men jag äter hellre en hel förpackning Mamma Scans köttbullar än att åka buss /tåg med någon som tar fram en köttbullsmacka med dessa i. Allt är relativt.Drömmer

It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-06 23:48:59 följande:

Det är något grått täcke som är som en jäkla boomerang, så fort jag slängt iväg det en liten bit kommer det tillbaka med dubbel kraft. Ja, this too shall pass...

Resa bort? Det brukar kunna bryta det mesta för mig. Ny miljö, nya tankar.
  • Schna
    Aniiee skrev 2014-10-08 00:23:56 följande:

Coops nya poängsystem är helt åt helsike. Det känns verkligen som att de vill att jag ska betala 7000 kr för 2 chokladkakor.

(1 kr = 1 poäng. 7000 poäng kan bytas mot 2 marabou chokladkakor)

Lite som SJ's prio. När man åkt tåg för en halv förmögenhet får man gratis lunch.
  • Schna
    Aniiee skrev 2014-10-10 01:12:08 följande:

Samtal mellan mig och min bror som utspelade sig för en kvart sen.

Han: Du, jag har en grej. Du får den.
    Jag: Jaha.... vad då?
    Han: en galaxy note 8. Jag köpte en, men den var inte bra till det jag ville.
    Jag: Okej... en galaxy note 8 som inte är bra till vad? Spela Watch dogs? (sarkasm här, för han använder inte surfplattor till något mer avancerat än att surfa på)
    Han: Nej, rita. Känns inte bra. Jag får köpa en ritplatta istället.

Så dumpade han en helt ny Galaxy note i knät på mig. Känner mig förvirrad.....

Vahettere.. jag har inga syskon, kan jag låna ditt ibland?
  • Schna

På vår pizza är det i alla fall skinka, salami, champinjoner och mozzarella då. Samt ädelost på en liten del till mig.

• Schna
    Anonym (Signe) skrev 2014-10-11 00:04:28 följande:

Jag är jätteliten och smal. Ibland brukar jag skoja till det och säga att jag är en liten knubbig rulta (oj, vad roligt). Äter frukost, lunch, mellanmål, middag och tar gärna nåt sött till kvällsfikat. Kan inte gå upp i vikt. Tränar så att jag ska har lite muskler så jag inte ska se så benig ut. Det som är bra är i alla fall att jag ser mycket yngre ut än jag är och kan klä mig så att jag inte ser ut som en tant. Så om någon har tips till en som jag så blir jag glad.

Jag har sett en underviktig man med rejält aktiv ämnesomsättning gå upp 20 kg med hjälp av 4 månaders sträng diet på en hamburgermeny samt en pizza om dagen, nersköljt med öl och läsk. Samt lösgodis innan sänggående. Detta kombinerat med seriöst datorspelande samt filmtittande minst 15 timmar per dag. Tips
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-11 00:35:01 följande:

Låter som en diet och aktivitetsnivå jag skulle kunna leva på ett tag. Kan man kanske slopa läsken, inte så förtjust i det... Varför är skräpmat så gott???

Jag gillar inte läsk och dricker således ingen, men lyckas ändå öka i vikt. IOFS så är min ämnesomsättning snudd på obefintlig, så.. det var inget

Och eftersom jag bodde ihop med denne man då när det begav sig för typ 10 år sen, så är jag inte så förtjust i skräpmat heller. Det är inte heller något som hindrar viktökning för min del.
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-11 13:13:19 följande:

Jag kan också gå upp i vikt alldeles utan skräpmat. (Även om jag fortfarande är väldigt svag för det är det sällan jag äter det).

Just nu är jag helt enkelt inte hungrig och försöker jag pilla i mig något kommer det upp igen. Därav viktminskningen...

Fick skäll av avkomman för att det är inte bra att gå ned så snabbt. No shit Sherlock. Jag är högst medveten om det.

Ja men ja, den dieten har jag också provat på en del, och då brukar jag tänka att det får vara så tills det inte är så längre. Om man nästan går av på mitten kanske man kan få lite lergigan och lite näringsdropp etc. Har aldrig varit i närheten av ett sådant kritiskt läge själv dock, så det är mest en gissning baserat på sporadiska iakttagelser av omgivning
  • Schna
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-10-11 13:47:29 följande:

Fan nu blev jag sugen på Pizza och kola-ferrari till efterrätt! JA...och kaffe i massor...

kola-ferrari? Efter att ha fått gårdagens pizza uppspydd i ansiktet av 3-åring inatt är jag absolut inte sugen på pizza.

Köttfärslimpa och svamp i gräddsås blir det idag. Till det kokt potatis och kokt morot. Apropå matlistan tidigare i veckan..
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-10-11 13:41:23 följande:

Funderade ett par sekunder på vad ler gigan var för instrument... Slutet är nära!

Hang in there! 1
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!