-
Jag medHäckHäxan skrev 2014-09-27 10:36:02 följande:Ehhhhh alltså ehhhhhh Ibland undrar man hur de får ihop sina ord alltså!
-
Du får skaffa dig en kammare avsedd för detta ändamål, tycker jag. Med en tydlig stör ej-skylt på dörren.HäckHäxan skrev 2014-09-27 10:38:23 följande:
Jag började skriva en kort historia igår, eller en snusk novell/ erotisk novell eller vad tusan man skall kalla det.
Hade sjukt roligt där jag satt, men fick avbryta för jag insåg att kl var så satans mycket, men det kliar kliar kliar i mina fingrar, vill bli klar, men vågar nog inte börja skriva nu, då fastnar jag och kommer bli irriterad när min kompis ringer och avbryter mig sen. Har lovat städa ur ett hus på 260 kvm. Bara att bita ihop och gilla läget.
-
I wish!taquine skrev 2014-09-28 03:28:08 följande:
Sover alla ?
-
Folk på ens Facebook som rasar över att SVT klippt bort vissa delar (helt obetydliga för handlingen) i Pippi Långstrump. Jag orkar inte.
-
Lyckost.Fjäril Vingad skrev 2014-09-29 13:25:49 följande:
Jag har visst varit förskonad på min FB, inser jag. De pratar om detta just nu på radion.
-
Ja är man genuint intresserad av Pippi så lär det finnas en uppsjö filmer där ute att ta del av. Vad jag förstår är det en scen där Pippi drar i ögonen och säger att hon är en kines, och där hon kallar sin pappa för negerkung. Istället säger hon bara kung.Aniiee skrev 2014-09-29 13:37:10 följande:
Såg det i en tråd här på FL.... Jag är lite: Vem bryr sig, jag har ALLT som har med Astrid Lindgren att göra på DVD. Sen är jag lite: eh, vad fan, vet ni inte att det klipps i serier/filmer varenda dag pga tidsbrist (de flesta 40-minuters-moderna-tvserier-avsnitt börjar som 60 minuter). Sen är jag lite: VAD FAN ÄR DET HÄR FÖR JÄLVA PK-LAND? Fast jag vet förstås inte vad som klippts bort, har inte fördjupat mig i det.
För resten kommer det en ny anime med pippi... Miyazaki fick äntligen tillstånd att göra en. Det blir intressant.
-
Det värsta som kan hända är väl att några färre barn kommer köra tjingtjong-skämt med sina dagiskompisar dagen efter. Såvida inte föräldrarna i sin ilska över cencur-media fyller upp luckorna i efterhand. Jag kan se framför mig hur föräldrarna gestikulerar den bestulna kulturskatten för sina barn där i soffan..Aniiee skrev 2014-09-29 13:48:21 följande:
Oh, hjälp, moralpanik och hjärtslag!
-
Det finns! Harry Potter-filmerna är sanslöst mysiga tycker jag.HäckHäxan skrev 2014-09-29 13:56:26 följande:
Inte sett något sådant på fb, men jag hade inte orkat bry men om så var fallet heller. Min avkomma föredrar dem tecknade pippi iaf än så länge. Skall snart försöka med vanliga pippi igen.
Finns Harry Potter dubbad på svenska? Det borde den väl med tanke på att det är barnfilmer? Jag vill se dem med mini.
-
Men exakt. Vad tror du om Leaves?Brunhilde skrev 2014-09-29 13:54:46 följande:
Orkar inte ens bry mig. Saker förändras, uttryck, synsätt, allt som inte stagnerar och dör förändras.
Mitt största problem idag är vilken tvål jag ska använda för min dagliga tvagning. Figs and Leaves eller Sexy
-
Jag vet inte men jag kan tänka mig att tvålmakarna utelämnat vissa doftämnen för en behagligare upplevelse.Brunhilde skrev 2014-09-29 14:04:53 följande:Tar den. Undrar om jag luktar död och förruttnelse efteråt