• Knall

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2014-05-22 20:08:46 följande:
    Vad då? Det som inte syns finns ju inte, vet du väl!

Typ!
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Knall

Jordgubbar med mjölk och kaffe till... Aaah!

• Knall

Att shoppa i denna värme är ta mig fan självmord

Nu har jag det jag verkligen måste ha, så medan jag väntar på mamma så dricker ramlösa med mycket isbitar i på Espresso House..

Hoppas att jag kan gå i skorna imorgon.. Snygga var de i alla fall!

• Knall
    Aniiee skrev 2014-05-23 22:42:59 följande:
    =P Jag flyr också fältet, så kan de där två ha tråden ifred..... vem vet, de kanske behöver hångla av sig med varandra.......

Inte ens popcorn- läge?
  • Knall
    Aniiee skrev 2014-05-23 23:06:25 följande:
    Tyvärr inte.... eller, ja, tycker du om bittra monologer och bete för att få igång bittra monologer, så, be my guest.

Nej... been there, done that already.. jag har haft "ynnesten" att betrakta berättaren på nära håll... flera gånger.. ofrivilligt...
  • Knall
    Aniiee skrev 2014-05-23 23:21:23 följande:
    Dåså...... håll dig på replängds avstånd, det råder jag dig till!

Waaaaaaay ahead of you!
  • Knall
    HäckHäxan skrev 2014-05-23 23:20:39 följande:
    Det kommer. Låt henne leva ut dina känslor utan att bli skuldbelagt för dem och bara fortsätt säga hur mycket du älskar henne när helst du kan.

Som fjäril skr. Försök få tid ihop. Men och detta är min amatörpsykologiska sida som talar. Gör inte något speciellt alltså du vet vips gå på bio, köpa favvopizza osv. Utan stanna kvar på planeten jorden ( alltså inga mutor ) TID det enda man aldrig kan skämma bort barn med är tiden man ger dem.

Om det går kanske inte nu när lilleman är så liten men senare mör de kanske finns bättre rutin, avsätt en tid som bara är din och dotterns. Hon kan själv få välja om hon vill nyttja den. Låt mannen ta grabben när han är hemma , förklara för dottern att den tiden är bara hennes med dig om hon vill. Gör sånt ni gjorde innan han kom till världen och ta för allt i världen inte pojken då. Låt henne verkligen känna och märka att denna tid bara är er och ingen annans.

För henne är allt nytt, ny man, ett syskon. Det tar tid att ta in och de kan inte analysera så som vi kan göra. De känner och agerar därefter. Skitsvårt absolut. Men jag är rätt säker på att det är den enda vägen som kommer funka på lång sikt. Mutor i all ära men barn är inte dumma. Tid för att spela spel eller vad ni nu än gjorde förr ger mer än bio osv.

Min kommer bli likadan och värre. Jag avundas absolut inte eventuell man som vågar sig in i vårt liv. Han kommer då träffa belsebub fast på riktigt.

Nu har gurun talat klart och det är helt okej att säga min åsikter och stena mig till döds eller nått.

Håller med Häckis här! Mycket nytt som hänt på kort tid för henne.. det kommer ordna sig.. ge henne och dig själv lite tid bara..
  • Knall
    Aniiee skrev 2014-05-23 23:53:20 följande:
    Smart av dig 

Jag har mina ljusa stunder!

Inväntar varmvatten så att jag kan hoppa i duschen och sedan testa outfiten en sista gång inför imorgon...

Kl 11 får jag håret fixat, vid 12 är vi incheckade på hotellet, senast 14.30 är vi omsvidade och klara och vid 15 drar vi igång!
  • Knall

Haft en helt fantastisk helg med familjen!

Trots diverse grejer som gick galet innan vigseln så blev resten av dagen helt underbar! ( Klänningstrassel, felparkering, svårt att hitta, kamerajävel som bestämde sig för att inte ta kort helt plötsligt och sist in i kyrkan innan brudparet.. )

Min syster var så vacker och strålade som en sol!

Brudgummen sjöng och spelade en låt av Winnerbäck för sin brud och inte ett öga var torrt!

Det var dock varmt och kvavt som satan, trodde att jag skulle smälta bort..blev många turer till hotellrummet för att fixa till sminket, frisyren, klänningen och för att svalka av mig.. Min svägerska glömde sin klänning hemma och fick låna den klänning jag tänkt ha till brunchen dagen efter

Lillebror fick skrämselhicka när sambon fångade buketten..

Annars var det god mat och dryck, fint dukat, bra service och underbart roligt sällskap!

Jag dansade loss med brudgummens syster, svägerska, mamma och mina svägerskor på dansgolvet till halv tre på natten..

Kul!!

När vi checkat ut från hotellet begav vi oss till Biltema.. Ny skottkärra, dörrklocka och trädgårdsbelysning inhandlat.

Åkte sedan hem, packade ur, pustade och tog det lugnt en stund..

Blev en tur till barnens mamma för att fira henne på mors dag.. Hon fick en kaffekvarn, kaffebönor och en glasburk att förvara dem i.. döm av min förvåning när även jag fick morsdagpresenter! Ungarna hade gjort kort, halsband och en skylt åt mig, av deras mamma fick jag en vacker blomma och ett helt underbart fint inlägg på facebook för alla att se..

En riktigt fin helg med andra ord!

Snart är det dags för föräldrasamtal om bägge barnen, sedan hem för att städa och klippa gräsmattan (ser ut som en djungel!) Och imorgon bär det av till Stockholm 4 dagar!

• Knall
    Aniiee skrev 2014-05-26 13:43:47 följande:
    Hahaha, de tog bort både spaminlägget, Häckis bön om att någon skulle anmäla det, och mitt inlägg där jag skrev att jag gjort det =) WTF!?!Jodå, jag har skivit en liten lista på grejer jag behöver, varit inne tre vendor på Ellos och lyckats lägga underkläder i varukorgen (inte tryckt på "till kassan" än) och planerat in en shoppingrunda på torsdag med småtjejerna och finaste Hisa som kommer på semester. Hisa kan kläder =) Han är jämt dösnygg, varesig han har har på sig jeans och en skjorta eller lolitaklänning.....

Det ska nog gå. Första gången någonsin jag faktiskt ser fram emot att shoppa kläder =P

Whut? Vilket spam?? *Nyfiken i en strut*

Kul med shoppinghjälp!! Cubus har bra och någorlunda billiga baslinnen samt toppar.. Det samma gäller HM vars L.O.G.G baskläder är riktigt bra..
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!