• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

lille Birger skrev 2014-07-15 15:12:05 följande:
    Kan man äta en köttfärs som är röd utanpå, men brun inuti? Om man steker den länge på hög värme alltså.

Jag flyttade den från frysen i kylen i förrgår.
    This:
    HäckHäxan skrev 2014-07-15 15:21:45 följande:
    Ät!! Har den stått i kylen är det ingen fara.

Det händer att en del av köttfärsen hinner oxidera när de packar, då lägger de köttfärs som inte oxiderat runt om. Vi är indoktrinerade med att färsen ska vara röd (skyddande atmosfär som ser till att den inte oxiderar), men i alla fall förr i norge var färsen mer... gråbrun, för det skippade gasblandningen.
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2014-07-15 15:30:27 följande:
    This:
    HäckHäxan skrev 2014-07-15 15:21:45 följande:
    Ät!! Har den stått i kylen är det ingen fara.

Det händer att en del av köttfärsen hinner oxidera när de packar, då lägger de köttfärs som inte oxiderat runt om. Vi är indoktrinerade med att färsen ska vara röd (skyddande atmosfär som ser till att den inte oxiderar), men i alla fall förr i norge var färsen mer... gråbrun, för det skippade gasblandningen.
    Rättar mig själv. Det är sveriges syrehöga gasblandning i köttfärspaketen som håller färsen röd, i norge har de en kvävegasblanding som gör att färsen håller längre men blir gråbrun.

Förvirrade köttfärsen med tonfisken Skäms Skyller på att jag inte sovit något vidare.
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-07-15 16:04:30 följande:
    Det visste jag inte. Trodde att det var syreoxidering i bägge fallen.
    Brunhilde skrev 2014-07-15 16:06:27 följande:
    *facepalm* Suck, äta något kanske är en bra idé.

Visst är det förvirrande.....

Äta, vilken bra ide!
  • Aniiee
    HäckHäxan skrev 2014-07-15 16:18:10 följande:
    Inte jag, inte jag. *hoppar jämfota i glädje*

Åt rätt nyss två vårrullar och är proppmätt. Det är kanske nu jag skulle kliva ut ur min morgonrock och in i vanliga kläder och klippa gräset...... Kanske var ordet.....
    Bravo Solig
  • Aniiee
    HäckHäxan skrev 2014-07-15 18:55:57 följande:
    Tack kändes så iaf. Fast sista veckan har jag lyckats äta tre gånger om dagen iaf om man räknar matersättningspåse som en måltid och typ en frukt som en måltid.
    Bättre än inget =P

Helt ovidkommande fråga, va, men funkar det att skriva och ha sig på ylskåp med whitebordpennor och vattenlösliga tuschpennor? Eller blir det fula "moln" efter? Någon som har klåfingriga ungar här som testat?
  • Aniiee
    HäckHäxan skrev 2014-07-15 21:51:40 följande:
    Återkommer strax. Skall testa först bara. Blev sjukt nyfiken själv
    HäckHäxan skrev 2014-07-15 21:55:48 följande:

Whiteboardpennor på kylskåp.

Du är nog inte riktigt redi Solig

Vad suddade du med? Whiteboardsudd?

Testa att få bort det med cola....
  • Aniiee

Men då vet jag, får köpa plast.....

• Aniiee
    HäckHäxan skrev 2014-07-15 22:27:34 följande:
    Är nog en god ide. Undra om de fungerar på plexiglas / plast eller om det måste vara en speciell sorts plast. Hade ju vart coolt att limma fast plexiglas på frysen så kunde ungarna härja bäst de vill.
    Plexiglas VET jag att det funkar på, då jag brukar skriva saker rätt på vardagsrumsbordet =P
  • Aniiee
    Knall skrev 2014-07-15 22:52:10 följande:
    Fram med solstolen, solhatten, bikinin och paraplydrinken då!

Spela denna på högsta volym;

Guns N' Roses - Welcome To The Jungle:
    Yay! Gubbrock!
  • Aniiee
    Knall skrev 2014-07-15 23:26:32 följande:

Jag tror att jag lider av viss form av pyromani...

Mvh honsomharöverfemtiotändaljusochljuslyktorutepåaltanenjustnu.....

You're not alone in that.... längtar lite ut till stugan jag har som inte har fått ny inredning sedan 1870...... el och rinnande vatten var inte uppfunna då, om man säger.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!