D W skrev 2014-03-23 01:23:18 följande:
Så kan det vara. Ofta är det nog lite av båda. Det är en chimär men den faktiska personen skiner nog igenom en hel hel del.
Anonym (okejdå) skrev 2014-03-22 22:54:55 följande:Att blotta sitt innersta är en förutsättning för förälskelsefasen.
Kanske det. Ibland är det svårt att skilja på kärlek och fascination.
Är man ärligt skiner man nog igenom en hel del. Personligen är jag nog lättare att få ett hum om när man skriver med mig än när man talar med mig. Vissa saker har jag helt enkelt för svårt att tala om. Tror många här inne har ett rätt bra hum om mig för det är ingen större skillnad på mig här och mig irl. Om vi bortser från att det jag skrivit här inne idag skulle jag aldrig sagt högt irl.
Gällande att skilja på kärlek och på fascination så beror det ju helt på hur man definierat kärlek tänker jag. Att det kan vara svårt att skilja förälskelse och fascination köper jag, kanske även att vara kär och fascination. Men för mig är kärlek att älska någon och det går för min del bara inte att missta för fascination däremot kan man ju lida av bägge "åkommorna" samtidigt