Sex och dravel tråden, hämningslöst!
Vad är det du vill bli då?
Vad är det du vill bli då?
Det är ta mig fan skrämmande hur dålig koll det offentliga har på vad de köper för sina/våra pengar.
"Jaha, men det trodde jag stod i avtalet..?"
"Nej"
"Så just det ingår inte i det vi upphandlat?"
"Nej"
"Men det har alltid ingått, ingår det inte nu med?"
"Nej"
"Men kan ni inte göra det ändå?"
"Nej"
"Men om vi [insert valfritt försök att prata omkull]?"
"Nej"
"Ja men.."
"Nej"
"M.."
"Nej"
Hade en leverantör sagt 7 nej på det sättet skulle jag ta upp saken med deras Contract Manager alt ansvarig chef. Tveksamt om de hade varit kvar, såklart beroende vad man efterfrågade utöver avtal.
[quote=73881801][quote-nick]Smecker skrev 2014-08-27 18:06:10 följande:[/quote-nick]Ena parten i en förhandling vill baka in tjänster för en miljon? Är avtalet på 10-15milj så låter både begäran och avtalet blygsamt. Är avtalet på 100milj skulle jag lämna sittande bord vid 7 nej så som du skrev. Men det kanske inte var en förhandling.
En tjänsteman ifrågasätter lite slarvigt hur ett gällande avtal är skrivet. Ett avtal som saknar en efterfrågad tjänst.
Poängen är inte solklar.
Åh, vad härligt med en FL-balle som skriver till mig mitt i natten; "hej. . vrf inte smeka klittan lite skönt?"
Jag verkligen känner hur det rinner till här....
To whom it may concern:
www.scotlandnow.dailyrecord.co.uk/lifestyle/scot-uses-ginger-discount-card-4121545
Du måste känna dig så utvald... hette han möjligen krillesthlm?
Lisebergs-besök avklarat. Bästa behållningen var tydligen Lisebergsbanan som åktes 4 gånger i rad, och Jukebox som man blev skönt åksjuk av, och FlumeRide och Kållerado som man blev pisseblöt av, och Minions-gosedjur, och polkagrisnappar, och.. och.. och.. verkar som om vi skall göra om det nästa år med.
Jag skulle nog inte vilja knulla, käka pizza, svettas, duscha, knulla mer, få skavsår av etc osv med någon jag inte får själsligt utbyte av, så jag hade röstat på första där och fått det andra på köpet.