• Smecker

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Schna skrev 2014-08-24 09:56:58 följande:

Vad är det du vill bli då?

En player? Kung i baren i Tylösand? Sexual-annihilist?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker

Det är ta mig fan skrämmande hur dålig koll det offentliga har på vad de köper för sina/våra pengar.

"Jaha, men det trodde jag stod i avtalet..?"

"Nej"

"Så just det ingår inte i det vi upphandlat?"

"Nej"

"Men det har alltid ingått, ingår det inte nu med?"

"Nej"

"Men kan ni inte göra det ändå?"

"Nej"

"Men om vi [insert valfritt försök att prata omkull]?"

"Nej"

"Ja men.."

"Nej"

"M.."

"Nej"

• Smecker
    ErnstHugo skrev 2014-08-27 17:31:39 följande:

Hade en leverantör sagt 7 nej på det sättet skulle jag ta upp saken med deras Contract Manager alt ansvarig chef. Tveksamt om de hade varit kvar, såklart beroende vad man efterfrågade utöver avtal.

Vår affärschef var med på mötet, vill de ta det med högre instans så får de kontakta vår VD. Så länge de vill ha tjänster som de trodde ingick i avtalet, men inte gör det, utförda gratis på regelbunden basis under de tre år som avtalet gäller (med option på ett års förlängning) så blir det nej. Vi pratar om tjänster till ett mellan tummen och pekfingret uppskattat sjusiffrigt värde per år. Vill de däremot skriva ett tilläggsavtal på dessa tjänster så är de ytterst välkomna att förhandla om det. Problemet är att eftersom summorna är så stora så blir politikerna inblandade, och ingen av tjänstemännen vill behöva förklara varför man skrivit/skrivit på ett såpass dåligt avtal.
  • Smecker
    ErnstHugo skrev 2014-08-27 18:47:36 följande:

[quote=73881801][quote-nick]Smecker skrev 2014-08-27 18:06:10 följande:[/quote-nick]Ena parten i en förhandling vill baka in tjänster för en miljon? Är avtalet på 10-15milj så låter både begäran och avtalet blygsamt. Är avtalet på 100milj skulle jag lämna sittande bord vid 7 nej så som du skrev. Men det kanske inte var en förhandling.

De vill ha utfört tjänster utöver avtalet till ett värde av 22-25% av avtalet utan att betala mer. Avtalet skrevs på förra året och vi har redan börjat leverera enligt avtal. Hypotetiska siffror: Avtalet är på 50 miljoner, de önskar att vi utför tjänster som de missat att få med i avtalet, värt 12 miljoner, men fortfarande betala 50 miljoner. Det var ingen förhandling, för de har inte mandat att förhandla om ett avtal i den storleksordningen utan politiskt godkännande. Viket de inte har än.

Poängen är alldeles oavsett att det är ett väldigt slarvigt sätt att handskas med våra skattepengar.
  • Smecker
    ErnstHugo skrev 2014-08-27 20:13:12 följande:

En tjänsteman ifrågasätter lite slarvigt hur ett gällande avtal är skrivet. Ett avtal som saknar en efterfrågad tjänst.

Poängen är inte solklar.

Helt riktigt, alltid trevligt när poängen uppfattas.
  • Smecker
    Knall skrev 2014-08-29 11:36:17 följande:

Åh, vad härligt med en FL-balle som skriver till mig mitt i natten; "hej. . vrf inte smeka klittan lite skönt?"

Jag verkligen känner hur det rinner till här....

Jag fick en liknande. Fast den innehöll även ett "mmmmmmm".
  • Smecker
    Knall skrev 2014-08-29 17:15:48 följande:

Du måste känna dig så utvald... hette han möjligen krillesthlm?

Oerhört utvald. Han hade verkligen koll.
  • Smecker

Lisebergs-besök avklarat. Bästa behållningen var tydligen Lisebergsbanan som åktes 4 gånger i rad, och Jukebox som man blev skönt åksjuk av, och FlumeRide och Kållerado som man blev pisseblöt av, och Minions-gosedjur, och polkagrisnappar, och.. och.. och.. verkar som om vi skall göra om det nästa år med.

• Smecker
    Schna skrev 2014-08-30 09:21:52 följande:

Jag skulle nog inte vilja knulla, käka pizza, svettas, duscha, knulla mer, få skavsår av etc osv med någon jag inte får själsligt utbyte av, så jag hade röstat på första där och fått det andra på köpet.

I second that opinion. Eller snarare sett till att få det andra på köpet.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!