• Brunhilde

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

taquine skrev 2015-05-07 20:57:02 följande:
    Hemma hos dig då? Kan du inte vara lite mer specifik? smile5.gif
    Utan att avslöja mig Obestämd Det är i ett hyfsat officiellt sammanhang och inte något jag kan avbryta utan att förlora en jädra massa på kuppen...
  • Brunhilde
    taquine skrev 2015-05-07 21:25:04 följande:
    Kom på det är ganska tomt där nu;) Häxorna har väl fått nog av satan eller djävulen eller vem det nu är .. 
    Helt ot men nu är jag på nya fl eftersom jag inte kommer in på gamla smile4.gif  fattar nada
    Hur gömmer man trådstart tex ? Gillar inte detta alls 
    De har inte fixat det där med att gömma trådstarten i nya. Vad då inte kommer in på gamla? Vilken webbläsare? Felmeddelande?
  • Brunhilde
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-05-07 21:41:53 följande:
    Men släpp fiffin nu taquin­e och svara!
    Vilka krav du har
    Du anar inte hur svårt det är att släppa den när den väl är greppad. Lite som ett skruvstäd och enda lösningen är att bända loss greppet. Det brukar lossna av sig självt när det är moget dock.
  • Brunhilde
    puta madre skrev 2015-05-07 23:28:31 följande:
    Sover alla nu?
    Nä dagdrömmer lite bara. Oerhört vacker signatur btw ^^
  • Brunhilde
    puta madre skrev 2015-05-07 23:33:05 följande:
    Its me taggen , fick ju skriva som gäst smile6.gif
    Meh.
    Intressant val
  • Brunhilde
    puta madre skrev 2015-05-07 23:42:14 följande:
    Ja eller hur smile2.gif Kul med lite omväxling smile5.gif
    Apselut, omväxling förnöjer i alla lägen sägs det. Jag kanske ska döpa om mig till "baba-juaj-është-pider"
  • Brunhilde
    puta madre skrev 2015-05-07 23:55:02 följande:
    Gör så , originellt i varje fall .. Lägger nog ner puta till i morgon i varje fall,annars blir jag nog ännu mer szicho. Hur fan loggar man ut från nya fl då?
    Tryck på hem och välj logga ut.
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-05-08 19:21:51 följande:
    Senaste nytt!

Efter sju sorger, åtta bedrövelser och 4 dagar är Aniiee nu klar med matlistan, som efter många om och men även inkluderar recept, kcal, e%-fördelning, portionspris, inköpslista och totalpris för inköpslistan. Veckans svåraste recept är "Medel". resten är Lagom Lätta eller Easy-peasy.

För alla intresserade parter presenteras härmed menyn, med protionspris och kcal för de fullfeta varianterna (en del rätter kan man lätt byta till till exempel magrare grädde), alla är utan tillbehör som ris, pasta, potatis. För vill man veta mer så kan man gå in på Aniiees blogg, som nås genom hennes presentation. Tjatar man lite så kanske man slipper gå in på hennes blogg och hon postar hela härligheten i tråden istället. (och hon pratar om sig själv i tredje person. Hon är trött.)

Måndag: Kycklingsallad med quinoa och avokado. Portionspris: 34,90 kr. Kcal: 788
    Tisdag: Örtkryddade hamburgare. Portionspris: 18 kr. Kcal: 509
    Onsdag: Indisk kikärtsgryta. Portionspris: 12,25 kr. Kcal: 510
    Torsdag: Laxgratäng. Portionspris: 30 kr. Kcal: 380
    Fredag: Fläskkarré med chilicoleslaw. Portionspris: 21,62 kr Kcal: 474
    Lördag: Sötpotatissoppa med bönor. Portionspris:24,50 kr. Kcal: 450
    Söndag: Kycklinggryta. Portionspris: 22,35 kr. Kcal: 414
    Efterrätt 1: Rabarber- och jordgubbspaj. Portionspris: 5,73 kr Kcal: 328
    Efterrätt 2: Kladdkaka med hallon. Portionspris: 6,11 kr. Kcal: 300

Inköpslistan landade på 61 varor som kostar 1523 kr att köpa på nätet, vilket låter jättemycket för en vecka MEN då är ALLT med utom smör, olja, salt, peppar och vissa tillbehör (andra tillbehör är dock med), även sådant som de flesta säkert har hemma, som mjöl, ägg, kryddor osv.

Håll till godo och skriv gärna en rad. Jag kommer säkert göra det här fler gånger.
    Jag är hungrig!!! Vilket är det "svåra" receptet?
    På tal om paj så hittade jag det här:
    blogg.sydsvenskan.se/175grader/2014/05/11/rabarberpaj-med-kardemumma-mandelkram-och-rosenvatten/
    Ska testa den någon dag tänkte jag. 
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-05-08 19:54:08 följande:
    Karréspett med chilicoleslaw + efterrätterna var de svåraste recepten.

Oh, mums! Jag är en sucker för rabarberpaj...
    Chilicolslawen är jag nyfiken på. 
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-05-08 20:06:05 följande:
    Den är superenkel. Kål, salt och chilicremefraiche. Done!
    Ingen mayo?
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!