• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

j a d e d skrev 2015-06-13 21:34:19 följande:
    Sedan när går monarki ihop med demokrati, undrar jag. Fisken kan de köra upp i varandras rövar.

Eller jag menar nåt.. förtjusande, där.
    Representationsmonarki, kanske du hör talas om? Sån där som alla monarkier i världen är nu för tiden?

För resten så har det funnits väldigt få absolut enväldiga monarker i världshistorien. De flesta har haft ett större eller mindre råd omkring sig, och de har oftast varit mer eller mindre demokratiskt valda av en större eller mindre krets människor.

Egentligen är en republik med en president (de flesta presidenter har i princip fullmakt att göra vad de vill, på egen risk) mindre demokratisk än en representationsmonarki.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee

Sorry.... jag känner mig lite upphoppad besserwisser.....

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee

God morgon på er. Eller.... god middag eller något. Ska vara vaken hela natten för att se på E3, så sovit länge idag. Bunkrar upp med onyttigheter och tacos och ser fram emot flera timmar av ingenting tills de börjar.

Familjen flyr fältet =P

• Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-06-14 17:12:46 följande:
    Några förväntade höjdpunkter?
    Inte i natt, i natt är det bara Bethesta som håller presskonferens. Så vi lär väl få se nästa Elder Scrolls eller så...... Riveting.... Kanske ett nytt Fallout, förstås. Det skulle vara kul.

I morgon natt så är det EA, Microsoft, Ubisoft och Sonys tur. Microsoft kommer säkert prata om Window 10. EA hoppas jag visar upp Mass Effect 4. Ubisoft kommer säkert visa upp nästa Assassin's creed. Sony kommer väl teasea både Kingdom Hearts 3 och Final Fantasy XV, men Square Enix ska ha egen presskonferens i år, så de sparar väl på krutet. 

Nintendo vet jag inte om de dyker upp eller gör som förra året, men en förinspelad "presskonferens".Mer Mario är väl aldrig fel? PC gaming sist ut, jag anar att de kommer prata en hel del hårdvara. 

Jag vet att de släpper en massa trailers och nyheter INNAN E3, men jag undviker det så gått jag kan. Vill att E3 ska vara E3....

Men för de intresserade kommer jag rapportera live i en tråd, som jag gjorde förra året. 
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-06-14 18:22:23 följande:
    Länka gärna. Orkar inte hålla mig vaken för att se det live. På tal om helt andra spel funderar jag på att ge The witcher 3, the wild hunt en chans. Det har fått lysande recensioner iaf.
    Jag förstår dig. Ska fixa en tråd runt 20-20:30, inbillar mig att folk hoppar in och kollar läget på FL runt den tiden, mellan nattning av ungar och eget sänggående....

Jag HATAR the Witcher. Eller, ja... jag älskar the witcher. Det är bara så jäkla krångligt. Lägger man det ifrån sig i tre sekunder så har man glömt hur man spelar. =P

Men Wild Hunt är riktigt bra, så satsa på den =P
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-06-14 18:50:41 följande:
    Funderar på vilken konsol jag ska köpa det till. Funderade ett tag att köpa det till xboxen, men vi är inte riktigt vänner och jag gillar mest att spela på pc egentligen. 
    Köp en handkontroll till PCn. Best of both. Finns kopplingar så man kan koppla in xboxkontrollen till PCn. 

Witcher kräver en hel del, dock.....
  • Aniiee
    Schnaa skrev 2015-06-14 19:36:02 följande:
    JA, men gud ja. Alla bör klappa valpar regelbundet.

På med hurran! En annan har suttit på konditori idag och är snäll nu.
    Bra sätt att bli snäll på =P

Själv är jag INTE snäll idag. Men jag kanske blir, om jag får en chokladboll.... *går till kylskåpet*
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-06-14 20:04:35 följande:
    Du menar att det är ett krävande spel... Är rätt van vid det, ingen idé att spela något som inte är en utmaning
    Håller med. =P Och får genast mardrömmar om Mirror's edge....

Här är länken, btw: www.familjeliv.se/forum/thread/75421746-spelmassan-e3-2015
  • Aniiee

Mitt huvud värker på ena sidan..... Men på sidan den här gången och inte som om någon slagit in en kil ovanför ena ögat.....

Gissar på för lite sömn...

Jaha, händer något här eller?

• Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-06-15 21:28:12 följande:
    Nada, hur var Microsoft?
    Trist, någonting måste ju hända då och då.

Helt ok presskonferens. Jag har postat några trailers i den andra tråden, om du vill se något. Rekommenderar verkligen att ta en titt på Beyond Eyes. De visade Minecraft med Oculus, dock är jag extremt skeptisk till det de visade. Oculus är bra men inte SÅ bra....
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!