HäckHäxan skrev 2014-05-23 23:20:39 följande:
Det kommer. Låt henne leva ut dina känslor utan att bli skuldbelagt för dem och bara fortsätt säga hur mycket du älskar henne när helst du kan.
Som fjäril skr. Försök få tid ihop. Men och detta är min amatörpsykologiska sida som talar. Gör inte något speciellt alltså du vet vips gå på bio, köpa favvopizza osv. Utan stanna kvar på planeten jorden ( alltså inga mutor ) TID det enda man aldrig kan skämma bort barn med är tiden man ger dem.
Om det går kanske inte nu när lilleman är så liten men senare mör de kanske finns bättre rutin, avsätt en tid som bara är din och dotterns. Hon kan själv få välja om hon vill nyttja den. Låt mannen ta grabben när han är hemma , förklara för dottern att den tiden är bara hennes med dig om hon vill. Gör sånt ni gjorde innan han kom till världen och ta för allt i världen inte pojken då. Låt henne verkligen känna och märka att denna tid bara är er och ingen annans.
För henne är allt nytt, ny man, ett syskon. Det tar tid att ta in och de kan inte analysera så som vi kan göra. De känner och agerar därefter. Skitsvårt absolut. Men jag är rätt säker på att det är den enda vägen som kommer funka på lång sikt. Mutor i all ära men barn är inte dumma. Tid för att spela spel eller vad ni nu än gjorde förr ger mer än bio osv.
Min kommer bli likadan och värre. Jag avundas absolut inte eventuell man som vågar sig in i vårt liv. Han kommer då träffa belsebub fast på riktigt.
Nu har gurun talat klart och det är helt okej att säga min åsikter och stena mig till döds eller nått.
Knall skrev 2014-05-23 23:48:43 följande:
Håller med Häckis här! Mycket nytt som hänt på kort tid för henne.. det kommer ordna sig.. ge henne och dig själv lite tid bara..
Få försöka hitta mer tid till henne men de är inte alltid så lätt när sambon är bortrest!