• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

HäckHäxan skrev 2014-06-09 22:24:45 följande:
    Jävlar ingen tråkig kaloribomb smile2.gif får nog sätta sexåringen i arbete till helgen smile5.gif
    Haha, gör det du =P Och tokbanta på söndagen, antagligen automagiskt, för man vill inte äta på en vecka efter den efterrätten.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-06-09 22:36:11 följande:
    Aniiee, jäklar vad avancerade grejer dina barn slänger ihop. Tror att jag hade dött av sockerchock där. Ska däremot testa att göra glass av grädde och kondenserad mjölk.
    Så går det när man har en kock till faster (ungen är min brors). Ja, risken för akut fotavfall till följd av extremakut diabetes är överhängande.

Gör det, det är supersmidigt att göra glass på grädde och kondenserad mjölk. Går att smaksätta hur som helst, bara man ser till att eventuella värmda ingredienser har kallnat ordentligt.
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Anonym (cem) skrev 2014-06-09 23:18:29 följande:

Kan man vara OT i denna tråd?! smile2.gif
    Tror inte det Flört
  • Aniiee
    lille Birger skrev 2014-06-09 23:35:35 följande:
    Hur gör man så glassen inte blir så hård när den fryser?
    Den jag skrev? Den är så luftig (massa luft i vispad grädde) att det kanppt är ett problem.

Annars går det ju att köra smeten i glassmaskin också, om man låter bli att vispa grädden först utan bara rör ihop alltihop. Fast då ska man ha en ganska stor glassmaskin =P
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-06-09 23:37:10 följande:
    Där har vi förklaringen till min rädsla  för fotbortfall. Jag är inte överförtjust i dem, men mina fotar är rätt praktiska ibland.
    Ja de är ju det,  Så man får vara försiktig med glassen Solig
  • Aniiee
    lille Birger skrev 2014-06-09 23:50:52 följande:
    När nallen och jag gjorde det blev det väldigt hårt, fast vi hade i äggula också som vi inte vispade så det kanske var därför.

Äter man tillräckligt med glass slutar det väl med att man får det här utseendet.

Klassisk glassrumpa. Mmmm. Tungan ute

Hemgjord glass blir hårdare än köpes, det är lite lurigt. Mitt stora tips är att alltid ställa glassen en halvtimme i kylen innan man äter, istället för 10 minuter på diskbänken......
  • Aniiee

Men hjälp, nu började jag snyfta lite Gråter Bra trailer om det har den effekten.

• Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-06-10 01:30:31 följande:
    Just Dance 2015- John Newman? smile2.gif
    Lol! Nej..... Valiant Hearts: The great war.

Tittar du också på E3?
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-06-10 01:43:33 följande:
    Nej, gud nej och skulle det vara så, så skulle det endast vara i utbildningssyfte...
    =P Då kanske det är dags att utbilda sig lite Solig

Skojar..... är man inte intresserad så slipper man. Lovar.
  • Aniiee
    Knall skrev 2014-06-10 12:33:47 följande:
    Vad ska jag äta? LCHF- style? Inga ägg och bacon!!! smile8.gif
    Sallad med kyckling och avokado och vitlökssås.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!