• D W

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2015-01-18 22:36:08 följande:
    Något med Ricky Gervais kanske...
    Ja, intressant att du associerade direkt till honom och inte serien
  • D W
    Brunhilde skrev 2015-01-18 22:49:24 följande:
    Nu hädar du nästan! Han ÄR serien.
    Förvisso, skall bikta mig snarast. Fast Merchant skall väl ha lite cred han också och Bilbo, och
  • D W
    Brunhilde skrev 2015-01-18 22:57:21 följande:
    Är det jag som är blond nu? Obestämd
    Martin Freeman
  • D W
    Brunhilde skrev 2015-01-18 22:56:37 följande:
    Merchant är inte lika "synlig", men självklart så är det så.
    Bilbo?
    Sant, lite som Larry David i Seinfeld
  • D W
    Brunhilde skrev 2015-01-18 23:10:17 följande:
    Vad gjorde vi människor som är pre-google innan? Hur klarade vi oss? Det finns ju ett begränsat antal uppslagsböcker en människa orkar släpa runt på varje dag. Blir trött av att bara tänka på det.
    comediansincarsgettingcoffee.com/larry-david-...
    Vilken trevlig show
    På tal om ägg, någon som testat "ägg sous vide"?
  • D W
    Brunhilde skrev 2015-01-18 23:43:56 följande:
    Nä. Vad är grejen med det?
    Vet inte, det är därför jag frågar
    Ett ägg är ju vacuumförpackat redan från början, smakar det bättre om man reglerar temperaturen? Men jag kan se nöjet med strävan efter 'pièce de résistance'
    Jag har testat att tillaga torskrygg vid exakt 50C, det blev faktiskt bättre än att bara koka den. 
  • D W
    Brunhilde skrev 2015-01-18 23:54:27 följande:
    smile2.gif Jag har hört talas om en man via mina bekanta som är i det närmaste besatt av vacuum-tillagning av mat. Han konstruerar sina sous vide-"grytor" själv. Kött lär bli himmelskt gott. Men har svårt att förstå ägg, kanske pocherade ägg...
    Måste testa kött då
    Har ingen bra gryta för det. Torsken var lätt eftersom 'warm' på min crockpot är precis 50C.

Låter spännande med egenkonstruerade grytor. Låter lite som han som gick och lärde sig metallsvarvning för att kunna laga alla recepten i alineas kokbok
  • D W
    Brunhilde skrev 2015-01-19 00:20:21 följande:
    Underbar! Jag blir nästan lite rörd. Inte lätt att vara perfektionist och sin absolut hårdaste kritiker.
    Det är något genuint rörande med personer som går inför saker på det viset
    Intressant touch också att ett av recepten var lite flawed som en parallell till den riktiga bibeln. Aldrig bra att bli helt dogmatisk.
  • D W
    Tom Araya skrev 2015-01-19 00:53:20 följande:
    Nu vet jag inte vad du syftar på med vakuum i fallet, men ett äggs innehåll är långt ifrån ett vakuum och ej är heller skalet tätt.
    Det har du helt rätt i. Det verkar som de låter bli att vakuumförpacka äggen innan de kokar dem sous vide ändå.
    Så att sous vide koka ett ägg är väldigt snarlikt en helt vanlig kokning av ett ägg, det var mest det jag syftade på. Tack för rättelsen, såg att jag stavade fel på vakuum också där
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!