• Knall

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Aniiee skrev 2015-05-24 23:34:52 följande:

Här får du din chans (tänkte skriva det här inlägget ändå....)

Om ni skulle ställa till med bröllop för mig, vad skulle ni göra då? Vad skulle ni välja för kläder åt mig? Tema/whatever? Mat? Gäster?

Inte för att jag tänkt gifta mig (men hon vill ju), men för allt tjat kan jag inte låta bli att undra hur det skulle vara att ställa till med bröllop...

Mäh! Kan ju inte vara dum mot dig ju!!!
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Knall
    Aniiee skrev 2015-05-24 23:48:06 följande:

Kan du väl =P Om inte annat kan det bli väldigt roligt.

Jag ser ett bröllop med världstema framför mig.. alla ska gå klädda i olika etniska kläder, mat från olika länder och likadant med musiken.. typ..
  • Knall
    Anonym (cem) skrev 2015-05-25 22:11:51 följande:

Tadaa!!!

Tips mottages!

Hur får man en 1åring ( människobarn) och somna på kvällarna? Helt plötsligt på en vecka har de vänt. Från en bebis som somnar på mindre än 5 minuter till att det tar minst 1,5 h ????

Valium?
  • Knall

Häpp!! Jag har varit på lång-weekend i Prag!! Ååååh! Jag ÄLSKAR den staden! Ville inte åka hem!

Kom hem idag och i samma stund som vi landat och mobilerna hoppat igång så får vi samtal från barnens mamma.. Grabben har vurpat med sin longboard, skrapat upp höger sida av ryggen samt brutit nyckelbenet på TVÅ ställen.. Han får inte röra armen på 4-6 veckor.. Innan födelsedag, klassresa till Liseberg och skolavslutning... Yeeey. ..

Och hunden fiser dödliga mökar.... skönt att vara hemma..

• Knall
    Brunhilde skrev 2015-06-01 16:42:13 följande:

"Mökar" var ett nytt uttryck för mig

Åh, en romantisk långweekend i Prag... *inte alls avenskuk!!!*

Det ordet används frekvent här...

Det är den bästa resa jag någonsin gjort! Haft helt fantastiskt väder också, varmt och soligt!
  • Knall
    Fjäril Vingad skrev 2015-06-01 17:49:58 följande:

Har just tagit ett dopp i Östersjön! 9 härliga grader i vattnet!

Finne...

• Knall

Jag kanske inte är en "riktig" förälder men, att se sitt "barn" ha ont och må dåligt liggandes på en sjukhusbrits är bland det jobbigaste jag varit med om..

Nyss hemkommen efter 5-6 timmar på akuten med olika undersökningar och prover gjorda..

De "missade" tydligen, på akuten igår, att grabben fått hjärnskakning efter fallet med longboarden...

• Knall
    taquine skrev 2015-06-01 19:48:27 följande:[/quote-ni

ck]Helt övertygad du är en "riktig" förälder Knall! Det där sitter inte alltid i generna . Det är väl bara att läsa här på FL.. 

Du ska se han kryar på sig  snart ;) Ungarna i den åldern brukar ha bra läkkött , tills nästa gång.[/quote]

[quote=75375212][quote-nick]Brunhilde skrev 2015-06-01 20:24:04 följande:

Blir så förbannad när jag ser sådant trams om vad som är "riktig" förälder eller inte. Försök tala om det för de lyckliga föräldrar som just fått hem sin adoptivbebis.

Det handlar inte alltid om biologi, finns många som aldrig borde blivit föräldrar...

Sorry OT, synd om killen, hoppas han kryar på sig snabbt.

Aniiee skrev 2015-06-01 20:32:57 följande:

Stackars grabb.....

Som jag skrev i en annan tråd: Förälder är man när barnen bestämmer att man är det. Skulle tro att din grabb tycker att du är det, i alla fall lite grann =P

Tyvärr var det pga responsen från sjukvårdspersonalen som jag skrev "förälder" inom parentes..

När de trodde att jag var hans mamma var de så goa så.. tills vi nämnde att jag var bonusmamma.. då var det som luften sögs ut ur rummet och de tittade på mig som om jag vore farlig.. trots att pojken tydligt visade sig trygg med mig etc..

Hans pappa var ju med hela tiden och vi båda var noga med att hans välmående kom först.

"Nä, det är INTE mamman!" Hörde jag en sköterska viska till en annan..

Kanske är det jag som överreagerar och är känslig, men det händer allt för ofta att folk ser ner på mig bara för att jag är styvförälder...

Men hursomhelst.. Han fick komma hem nu och vilar ut i sitt rum..
  • Knall

"Miiinnet! Jag har tappat mitt miiiinneeee! Det finns inget därinne! Det är alldeles tomt..."

Jag hade hårborsten igårkväll.. Jag borstade håret ju... och sen då? Vart fan la jag hårborsten!!!!

Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!