• Knall

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Anonym (Signe) skrev 2014-12-30 00:37:22 följande:

Ingen aning. Kanske att tvingas läsa tråden Min mamma och hennes sambo från första inlägget och sedan följa tråden under tio dagar. Jag vete fan vad det är med mig ikväll? Kanske bäst att gå och lägga sig och drömma lite mardrömmar. Kan behöva sätta lite färg på min torftiga tillvaro.

Jag har försökt... orkade inte... alls....

Jag har drömt om min högstadieskola.. värre mardrömmar är svåra att hitta....
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-12-30 01:25:58 följande:

I don't hate you Vi har olika åsikter i frågan bara och det är ok. Vore jäkla trist att vara på ett diskussionsforum där alla hade samma åsikter vettu

Det är tråkigt att bara vara snäll, omväxling förnöjer som de säger om gubbar, kärringar, tuppar och fan och hans moster.

Vem är fans moster egentligen? Då borde han ju rimligtvis ha en mor och vem är hon?

Gunilla Persson...
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-12-30 01:50:31 följande:

Är det mostern eller mamman?

Helt klart morsan....
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-12-30 02:17:43 följande:

Då har vi snart löst mysteriet med vem som är Fan själv *gnuggar händerna*

Björn Ranelid...?
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-12-30 02:31:25 följande:

Nä, han intresserar sig inte tillräckligt för andra människor, det hade inte varit lönande för Fan själv. Vi kanske kan pröva att fråga DHH, om han kan avslöja sin arbetsgivare.

Björn Söder då?
  • Knall

Är det misshandel att raka av håret på ett tovigt barn??

Jag förstår inte.. det är inte EN tova, det är hundratals intrasslade SOM en!

Efter x antal ilskna utbrott med tårar så fick jag ge upp, sätta upp hennes hår, så gott det gick, så hon fick ge sig ut och leka.

Blir till att duscha lilla fröken sedan, reda ut hennes hår med borste, hårolja, balsamspray och 159 ave Maria.... *suck*

• Knall
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-30 10:16:31 följande:

Jag tror att Gunilla Persson är fejk. Gunilla Persson är en förklädd Björn Ranelid. Det kommer att avslöjas under nästa säsong. Hen kommer att dra av sig ansiktsmasken som Tootsie med ett triumferande ha-haaa!

Jag önskar att hon vore påhittad.... t.o.m hennes mamma ogillar henne...
  • Knall
    Aniiee skrev 2014-12-30 11:50:40 följande:

Nej, det är inte misshandel. 

Men skippa borsten, oljan, sprejen och bönerna. Blött hår, Balsam (sånt som man har när man duschar, helst typ Barnängeln, eller den där gula som luktar honung som jag aldrig kommer på vad den heter), och en grövre kam räcker långt och gör mindre ont. Kamma när håret är blött och har balsam i. Skippa schampoot, tvätta ur med balsam istället, lotsas att det är schampoo. Har ungen lika tjockt hår som jag så räkna med att det kommer gå åt en hel flaska.

SEN kan du borsta med (tät!) borste och om hon har långt hår, fläta.

MVH

En som alltid haft hopplöst trassligt hår, och dessutom är och alltid varit håröm.

Ska testa.. hon har ärvt sitt hår efter sin far.. självfallet, lockigt och tjockt... håröm så det skriker om det...

Har pratat med hennes mamma och vi är inne på att klippa hennes hår i page.. Flickan är inte intresserad av att ta hand om sitt hår så då måste vi hitta ett sätt som fungerar...

Jag var likadan som liten.. Hade hår ner till rumpan.. mamma fick nog och klippte mitt hår superkort.. tror att i bägge tyckte att det var skönt..
    Fjäril Vingad skrev 2014-12-30 11:51:59 följande:

Min lillfis har tovigt också... Tangle teasern är toppen dock! <3

Numera får hon sova i fläta, annars skulle jag behöva klippa av henne håret.

Ja, den är bra så länge det inte går för långt med tovorna!

Ska se till att fläta hennes hår efter duschen sedan... *bävar*
  • Knall
    Aniiee skrev 2014-12-30 12:49:13 följande:

Hahaha, hon låter EXAKT som mig. Allt det där var sant om mig när jag var 8. När jag var 9 fick jag en trevlig, lättskött page, efter att ha haft hår till rumpan. Mamma tröttnade på att reda ut håret på en unge som bara skriker som en stucken gris. Sen fick håret växa igen och när det var så långt att det blev jobbigt igen då var frågan "Vill du sköta om håret eller ska vi klippa det igen?" Gissa vad jag, som hatat mitt hår så länge jag mindes tills jag fick det kort, ville den första gången....

Hehe.. förstår det.. Mitt blir också tovigt om jag inte borstar det morgon, middag och kväll.. Dock krävs det inte lika mycket jobb..
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-12-30 14:17:04 följande:

Ja, det är det! Mina föräldrar snaggade mig när jag var tre och jag har fortfarande inte förlåtit dem!

*Går och tuperar mitt långa hår*

Du var säkert lika söt som onkel Fester...
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!