Schna skrev 2014-05-25 01:27:23 följande:
Ja, det förstås. Hm. Mysdress typ då?
När jag läser i din tråd inser jag att jag nog inte haft en "basgarderob" på evigheter, och blir alldeles förvånad över vilka kvantiteter folk sitter på. Jag är i alla fall väldigt mycket för småblommiga blusar och klänningar, vilket jag noterade att du inte var så där försvann stora delar av min garderob. Andra kläder jag gillar är baggyjeans med tighta men sköna tröjor till. Lindex brukar ha helt okej baggyjeans men jag har även måttbeställt något o-snörigt och o-spetsigt från
www.bloomingshop.se/
Kollade lite på Åhléns med och de har rätt bra utbud på baskläder, t ex t-shirts:
www.ahlens.se/mode/overdelar/a-t-shirt-id-b09...
Finns även långärmat. Tights och en enkel tunika tycker jag är skönt att ha hemma med. Nu är det ju även rätt varmt så capri-byxor kanske är att föredra. Jag står dock enbart ut i ärmlös klänning i den här värmen. Badkläder är bra. Åhléns har bra underkläder tycker jag med, brukar ha "tag 3 betala för 2":
www.ahlens.se/mode/underklader/index.html
Nu ska vi se.
Capritights och tunika, t ex:
Baggyjeans och t-shirt/top, t ex:
Vanlig hederlig mysdress
Jeans och caprijeans Blus/skjorta/kort kavaj till möten Tjock tröja och kofta till kalla dagar ute Underkläder och badkläder Sommarjacka? Sommarskor? Jag har säkert glömt en hel del nödvändigt nu.
De där byxorna var snygga.
Jag köpte ett par capri-mjukisbyxor en gång, och insåg genast att jag var kort..... De räckte hela vägen ner till fotsulorna.