Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

HäckHäxan skrev 2014-07-16 23:50:43 följande:
    Not me, matte är inte min grej. Hade du velat få ett cv, personligt brev, kärleksbrev what ever skrivet så hade jag kunnat hjälpa dig. Men matematik behärskar jag inte alls.
    Monte skrev 2014-07-16 23:59:40 följande:
    Meh! Vad var det för läskig icke subtil antydan! smile4.gif
    Jag sökte mig till Anniies gamla forum Fragbite, och fick hjälp där! Så problemet är redan löst.

• lille Birger
    Brunhilde skrev 2014-07-17 01:11:37 följande:
    Birger du vet vad det betyder att vara källkritisk, kom igen och ge oss lite att gå på...
    Det var egentligen ingen svår matteuppgift. Man skulle bara lista ut arean vars gräns gick längs med en kurva. Det jag hade problem med var att ena nollstället var -3 och det andra 1, så det blev väldigt mycket minus plus minus. Till slut löste det sig som tur var. Solig
  • lille Birger
    Brunhilde skrev 2014-07-17 01:03:07 följande:
    Birger give IT to me, annars blir jag arg!
    Aniiee skrev 2014-07-17 01:18:42 följande:
    Bra att du fick det löst, men jag har ALDRIG hängt på fragbite =P.

Nu hittade jag dock en ny matteuppgift som jag fått problem med.

Det läcker Olja ur en tank med hastigheten (6,5 - 0,16x^2) liter/h, där x är tiden i timmar räknat från kl 12.00, då det var 20 liter i tanken.  När är tanken tom?

Det jag tänkte först var att man skulle ta 20 minus den primitiva funktionen = 0, men det blir en tredjegradsekvation.
  • lille Birger

Idag tog jag med nallen till plaskdammen.

Jag tror att det var roligt för honom att få komma ut lite nu när det är sommar. Nallen träffade en ekorre på vägen hem. Glad

• lille Birger
    Aniiee skrev 2014-07-19 00:33:44 följande:
    God afton, kära mask.

• lille Birger
    Knall skrev 2014-07-19 10:20:54 följande:
    Är någon snäll och kokar kaffe till mig? Ni får gärna baka scones också.. koka marmelad och servera mig i sängen.... men kaffe först!
    Min nalle har varit med mormor när hon bakat scones, så han vet lite grann hur man gör.
  • lille Birger
    Knall skrev 2014-07-19 10:37:10 följande:
    Åh! Duktiga nallen! Gör han på vetemjöl eller grahamsmjöl? smile6.gif
    Det vet inte nallen. Han tar det mjölet som någon vuxen har plockat fram åt honom.

• lille Birger

Den här parasiten vill man inte få i skallen!

• lille Birger
    Aniiee skrev 2014-07-20 01:23:26 följande:
    Gross.....

">Den här
    är ännu mer otrolig eftersom den är mycket större, men levde i en väldigt liten skalle. I början av videon visar de röntgenbilderna.
  • lille Birger
    Aniiee skrev 2014-07-20 22:25:43 följande:
    Nu har du trillat in i fel tråd, darling.
    Exakt så tänkte jag också när jag läste hans inlägg, men han är i själva verket on topic. Vi har verkligen totalt övergivit ett av de ämnen tråden i grunden är till för att diskutera och inte blir det bättre av att jag klistrar in en bild på en bred halvnaken kvinnorumpa. eller? Obestämd
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!