Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Anonym (Batterikatten) skrev 2014-06-09 21:55:06 följande:
    Jo, jag hade nog tänkt att stryka ett och annat tillbehör.....

Eller bara vara jävligt lat en dag och förgrädda ett pajskal, fylla det med en blandning av vaniljsås och vispgrädde och toppa med svenska jordgubbar.

Fast nu blev jag lite OT här. Häckhäxan kanske blir förbannad om vi börjar dela recept under "Sex och Samlevnad" liksom.

Fast vaniljsås kan man ha till mycket. Det är väl mitt enda försvar.
    Hhaha ingen risk. Vi har bytt recept i tråden innan och jag är OT Queen och tråd trashare av hög jävla rang. På gott och ont.
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-06-09 16:55:19 följande:
    Äh, rabarber och vispgrädde är väl ingenting alls =P Det låter väl jättebra efterrätt. Jämför med en av efterrätterna ungarna fick göra (klistrar från en annan tråd)

Sundae värdig L (9-åringen)

Efterrätt som skulle göra L i Death Note L Change the world avundsjuk!

Glass:

6 dl vispgrädde

1 burk kondenserad mjölk (sötad)

1 själk rabarber

2 dl jordgubbar

Ev socker

100 g vit choklad, hackad

3 msk kakao

1 msk kakao- och chilikrydda eller 50 g riven mörk choklad, 0,5 tsk chili (ancho, helst) och 2 tsk grovriven hel kanel

Kolasås:

2 dl vispgrädde

2 msk socker (mörk muscovadosocker för mer spännande smak)

2 msk ljus sirap

Chokladsås:

1 dl vatten

1 dl socker

1 dl kakao

Jordnötssås:

2 dl vispgrädde

1,2 hg mjölkchoklad, hackad

1 dl slätt jordnörssmör

3 msk ljus sirap

Tillbehör:

1 dl krossade polkagrisar

1 dl nonstop

Bilar

Rån

Mums-mums

Mini-Marshmallows

Strössel

1: Dela rabarbern i cm-långa bitar. Dela jordgubbarna i fyra bitar var.

2: Lägg jordgubbar och rabarber i en kastrull, eventuellt med lite socker om de är väldigt sura. Lägg på lock.

3: Koka varsamt i ca 5 minuter. Ta av locket, rör. Gör om tills alltihop är bara mos. Ställ i kallt vattenbad så det svalnar fortare. Är det väldigt stora bitar fortfarande så kör en vända i mixer eller med mixerstav.

4: Glassen: Vispa grädden till mjuka toppar. Vänd ner kondenserad mjölk.

5: Dela glassmeten på två, i varsin skål.

6: Häll det avsvalnade jordgubbsmoset i ena smeten. Häll i lite i taget, så det inte blir för mycket. Är det väldigt vattnigt mos så skeda över moset. Glassmeten bör inte bli för lös.

7: Vispa kakaon och kryddorna i den andra smeten.

8: Häll upp glassarna i varsina former eller lådor (limpformer funkar utmärkt, klä metallformer med plast först). Frys i minst 6 timmar.

9: Såserna: En sås i taget. Bara häll ner ingredienserna i en kastrull och koka upp under omrörning. Häll i varsin kanna. Håller täckt i skafferiet ett par dagar, minst en vecka i kylen.

10: Servera glassen (en kula vardera) med lite av varje sås och tillbehör.

DET kallar jag att skämma bort familjen..... Solig

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    Jävlar ingen tråkig kaloribomb får nog sätta sexåringen i arbete till helgen
  • HäckHäxan
    Anonym (Batterikatten) skrev 2014-06-09 22:26:23 följande:
    Hah! Se där ja. En morgonrock med stora orange blommor och blad. Och jag som trodde jag var passé.
    Go girl, go!Skrattande
    Hahha nope då är vi minst två älskar den jävla morgonrocken och den har knappar och inte skärp, guld värt.

Konstigt som tonåring gick jag bara i spets och siden , kimonos och annat. Idag så inte alls hahha. Tror jag levt mitt liv i fel ordning eller nått.
  • HäckHäxan
    Anonym (Batterikatten) skrev 2014-06-09 22:35:09 följande:
    För att fatta mig jävligt kort: Du är väldigt rolig. Alltså inte rolig-rolig, missförstå mig inte. Eller bra kan man ju också säga. Fy fan vad inlägg på nätet kan se konstiga ut.
    Jag kan absolut leva med att vara både rolig och bra så tack * bugar och bockar*
  • HäckHäxan
    Anonym (Batterikatten) skrev 2014-06-09 23:17:32 följande:
    Ja men då är vi fan minst två igen.
    Inte för att jag lallade runt i siden som tonåring direkt, men idag, 2014, så lallar jag runt på morgnarna i en lurvig (ja, den är lurvig) gosig ulltröja och ett par märkliga golfbyxor (spelar inte golf) som är as sköna.
    Allt är sååå 1990 men det skiter jag i.
    Hahha wunderbart!!! Blev lite förälskad i dig bara sådär vips. Hottie

90 talet var hmmm intressant *harkel*
  • HäckHäxan
    Brunhilde skrev 2014-06-09 23:49:49 följande:
    Funderar allvarligt på att skaffa mig en klassisk städrock, typ en sådan hemmafruarna hade på 50-talet. Bara för att jag ska komma in the mood smile2.gif Kanske hade det hjälpt med några av deras bantningspiller också, men jag tror inte de ingår Obestämd

Måste man välja mellan spets och frotté? 
    Gört!!!!

Har ett sånt dör förkläde som man liksom knäpper helt runt om ala Old school. Inte för att jag lagar mer mat för det eller har vett på att ta på den för att skydda kläderna när jag väl för det. Men ändå!!!!!

Taskigt om de inte ingår, nått kul måste man ju få ha när man städat. Knapra piller låter lika vettig som ehh balja vin när man lagar mat...., fast jag väljer nog vinet alla dagar i veckan då
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-06-12 01:51:07 följande:
    Vad FN!Jag trodde jag var den enda på den här planeten som inte tycker om Tom Cruise. JAg tycker om honom i EN film och EN film only: Interview with the vampire. Det är den enda filmen han är med i där han inte spelar sig själv,  så att säga. Man är liksom så medveten om att det är Tom Cruise i alla hans filmer utom när man gömmer honom under en blond peruk, massa smink och 1700-talskläder. Då av någon anledning blir han en bra skådis....

just my 2 cents.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    Underbar rulle. Älskar den <3
  • HäckHäxan

Jävla klocka till att ticka skulle ju bara duscha och tjuvröker och lägga mig och nu e kl för sent igen *suck*

Hur gammal måste jag bli för att kunna lägga mig som folk egentligen? 65??

En gång en trygg och skön tid kom jag oftast i säng. Fan jag vill ha det sååååå NU!!!!

Nä god natt. Mår fortfarande odrägligt bra men det där med dietisten matschema går la sådär. Kommer nog fan få leva på de där pulverpåsarna om jag skall få i mig något fem gånger om dagen *snyft*

Nåja inge mer gnäll. Har lagt mig under turtles och nu skall jag sova några timmar. Imorgon har min dotter sin första skolavslutning fuck vad hände?? Seriöst!!!! Dock betyder det att jag är lite närmare 40 jippie hell yeah!!

Hoppas ni alla får sova gött. See ya!

• HäckHäxan
    Knall skrev 2014-06-13 12:46:24 följande:
    Man- och barnfri helg! media0.giphy.com/media/SIvcTkusMWS4/giphy.gif
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.

Vad fan heter filmen då??? Gillar den scenen. Men så älskar jag miss doubtfire också när han (hon) dansar runt och städat till låten do it like a lady älskar den. Är sån film tönt med mina barn och familjefilmer hahah När mina småsyskon var snorungar så var de medlemmar i nån filmklubb på biografen här och äldre syskon/ föräldrar fick följa med. Jag OFFRADE mig och hängde pung
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan

Ytterligare en skön jävla dag. Vågar inte ens skriva på fejjan hahaha då kommer snart dolk anklaga mig för att må för bra bla bla bla. Så jag håller käften. Men jag mår iaf bra. Nu är det sommarlov här. Gissa förresten vem som lyckades försova sig så ett stycke avkomma kom försent på sista skoldagen??? Japp helt rätt i did ingen kan som mig *lovar* Ha de bäst skall inta min soffa tror jag eller fan jag kanske lägger mig när jag tänker efter, har faktiskt lite ont i huvudet. Puss pöss och pözz

Canis meus id comedit
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!