Ensam vårdnad, vad blir skillnaden?
Fast det handlar inte bara om papper som behöver signaturer...
Om du har ensam vårdnad så har inte pappan rätt att få information om er son exempelvis ligger på sjukhus, han kan då inte ringa till sjukhuset och ens få reda på vilken avdelning som barnet ligger på.
Om något skulle hända dig så överförs inte vårdnaden automatiskt till pappan. Man måste även tänka i dessa banor!
Tycker du kan lösa det på enklare/bättre sätt än ensam vårdnad, enligt min mening skall det ALLTID vara den sista utvägen! och den sista utvägen är när ett barn far illa hos den andra föräldern!
Försök att få samarbetssamtal hos familjerätten och förklara där då problematiken med att få en signatur. Kanske kan ni mötas där för när ett papper ska skrivas på? Eller du kan åtminstonde få råd från de...
om de inte gör som de flesta andra familjerätter och tycker mamman ska ha ensam vårdnad.
Jag är själv mamma och har också haft problematik med påskrifter från pappan i 6 års tid, men jag skulle aldrig ansöka om ensam vårdnad pga det. Min dotter har det bra med sin pappa och trivs så därför känner jag att ett papper med en signatur på får gärna komma in lite sent.