• Aurora01

första barnet och förlossningsrädsla

Hej Ingensolstråle!
    Angående att spricka: Det kändes väldigt obehagligt för mig innan också, bara tanken på det. Min BM m.fl. sa att det läker väldigt bra i de vävnaderna. Till slut,när jag hade hört samma sak från många ställen, trodde jag dem eller snarare, det sjönk in, och bara tanken på att det är bra "läkekött" där fick mig att känna mig bättre till mods! för jag tänkte att då är det kanske gjort för att ev spricka...på något sätt...    Och så har man så ont ändå när man föder, sa flera BM, att man inte känner att man spricker. Det kan ju ses som en klen tröst, men det tyckte jag ändå var något väldigt positivt, för det måste ju ändå vara bättre än att känna hur det spricker tänkte jag Och när det väl var dags så sprack jag mycket (sa de) men inte kände jag just när eller var, eftersom att det gjorde ont runt omkring i hela området ändå. Smärtlindring när/om man behöver sys får man ju självklart om man vill (här i forumen har jag läst att det finns de som inte blivit erbjudna det och det fattar jag inte, det är ju inte något konstigt alls med det...)  

Svar på tråden första barnet och förlossningsrädsla