• Grumpy88

första barnet och förlossningsrädsla

Jag vet precis hur du känner! Jag är själv livrädd för att föda och allt vad det innebär. Jag har sagt enda sedan jag var väldigt liten att jag aldrig tänker skaffa barn bara för att jag är så rädd. Jag har alltid velat ha barn men känt att jag aldrig kommer klara av att gå igenom en förlossning. Jag är just nu i v28 och känner faktist mig en aning lugnare än vad jag gjorde i början. I början hade jag ganska mycket panik och spenderade massor med tid på nätet och läsa om alla andra och vad alla andra gått igenom och tråkigt nog så dras man till de hemska historierna när man sjäv är rädd. Men nånstans där efter vägen så lixom tröttnade jag. Jag orkade inte ha en sån mani och vara så rädd hela tiden. Jag går hos en barnmorska på kvinnokliniken här, liknande auroramottagning och det är bra. Så det råder jag dig absolut till att göra. Och man har bra och dåliga veckor. Vissa veckor är man jätte glad och längtar, andra veckor är det bara jobbigt och som en sten över bröstet. Jag tror att ju längre fram du kommer och ju mer du inser att du faktist väntar ditt lilla älskade barn i magen desto mer kommer du känna styrkan att klara av förlossningen. Så känner i alla fall jag att det är. Hoppas allt går bra för dig!

Svar på tråden första barnet och förlossningsrädsla