regler för pool
Vi har pool på vår tomt och bor i ett vanligt bostadsområde där husen ligger typ på varandra. Mycket barn finns det såklart.
Vi har inget staket runt vår pool, däremot så har vi staket runt tomten samt ett skydd som klarar både barns och vuxnas vikt. Detta är inget vi berättat för varken våra eller andras barn dock då jag tror att det skulle locka dom att testa bara för att.
Att lämna poolen otäckt dagtid är inte ok, den ska vara stängd när ingen är där.
Med det sagt, vi har gjort det vi är skyldiga till och vi känner oss trygga med våra val. Och visst är vi skyldiga att se till så inga andra barn(eller djur för den delen) kan drunkna, men om du är orolig för att dina barn ska rymma från din tomt så är det ditt problem, inte mitt. Sätt ett staket runt din egen tomt så har du lite bättre koll på dem. Ingen kan ha koll på sina barn 24-7 så är det ju. Men självklart ska du ta upp den otäckta poolen med dina grannar.
Dock så tipsar jag om att ta det över en trevlig konversation utan anklagelser i tonen. Prata med dina grannar.
Lycka till!