• Butterflie

regler för pool

Jag förstår din oro TS men samtidigt så ska din granne få ha sin tomt i fred utan att behöva sätta upp ett plank.
    Men att lämna en 2 åring i 5min ensam utomhus skulle jag inte rekommendera, massor kan hända på den tiden. Vi bor väldigt nära en tungtrafikerad väg, och den oroar jag mig för väldigt mycket, men inte kan jag kräva av kommunen att de sätter upp ett viltstängsel åt mig. Det är faktiskt mitt ansvar att se till så inte min snart 2 åring går ut och leker där. Du behöver inte heller sätta upp ett staket runt hela din tomt, men mot grannen kanske vore bra? Och ett 90cm staket är ingenting, har sett 4 åringar som tar sig över ett dagisstaket om de vill, min lilla bryter sig in i barnlåsen på skåpen här hemma.. Om de verkligen vill nåt så löser de det, med hjälp av en plaststol eller ett barn plastbord så har de lätt att ta sig över ett 90cm högt staket. Och med en såpass stor tomt så behöver du inte heller sitta så nära grannens tomt.
    Men självklart ska det finnas nåt slags skydd för de barn som inte hålls under uppsikt, och att prata med grannen om att alltid ha poolskyddet stängt när poolen inte används tycker jag att du bör göra.

Svar på tråden regler för pool