• viseversa

regler för pool

Dixie skrev 2014-03-07 09:58:29 följande:
    min pappa har en duk över sin pool och den har jag testat att gå på - det går att gå rakt över den utan problem - så om det ligger rätt är det ju samma skydd som ett staket!

om ett barn vill in till en pool så hjälper väl egentligen inte ett 90 cm staket!?
    bättre att lära era barn att man inte går in till andra och dessutom ser till att de blir simkunniga - så är ju problemet löst!
    Skämtar du eller? vet du inte att barn itne alltid gör som  man säger. är det värt ett barn liv menar du??
  • viseversa

Det är poolägarens ansvar att se till så INGA barn eller djur drunknar i hans/hennes pool. Händer det är det helt poolägarens ansvar som sagt.

• viseversa
    La Lola skrev 2014-03-07 10:14:39 följande:
    Så Ts behöver inte göra ett skit menar du?
    Jo visst. Klart man inte vill att ens barn ska drunkna. Men det är fortfarande poolägarens ansvar OM något händer och han inte sett till att hans pool är säker. Ts kan kräva att han bygger staket runt sin pool. Man SKA ha staket runt om man har pool.

Kanske en namninsamling från området kan göra nytta. Dom kan ju kanske erbjuda sig att hjälpa till med staketbygget? Vara trevliga och tillmötesgående.

Har man pool får man ta sitt ansvar för den också då den trots allt ÄR farligt både för barn och djur. Ts ska inte behöva sätta staket runt hela sin gård för att grannen valt att ha en pool nära andra boende med barn. 

Det är som en hundägare har ansvar för vad hans/hennes hund gör. Även om barnet springer fram till hunden och hunden biter är det FORTFARANDE hundägarens ansvar. Samma gäller pool.
  • viseversa
    Dixie skrev 2014-03-07 10:20:53 följande:

va??
    nä, jag menar att hade jag varit TS hade jag sett till att mitt barn inte kom in till grannen - och då är väl ett staket runt ens egen tomt det bästa alternativet!

även om det är poolägarens ansvar så finns det väl ett intresse som förälder att skydda sitt eget barn?
    lämnar du din tvååring själv i en trädgård utan staket?
    då är det väl inte bara en pool du ska bekymra dig om...................
    Man kanske inte sitter och stirrar på sitt barn 24/7 ellerhur? Och ett staket tar tid att beställa och sätta upp samt att det kostar PENGAR. Det är fortfarande poolägarens ansvar. Klart man som förälder gör allt för att ens barn itne ska gå doit. men som sagt barn är snabba och det tar 3min att drunkna. På dom tre minuterna kanske man sitter på toa lagar mat eller tampas med syskonen till barnet? 3 minuter är ingenting. 
  • viseversa
    La Lola skrev 2014-03-07 10:24:51 följande:
    Som förälder har man ansvar för sina barn o vill väl att de ska vara trygga? Det är lika enkelt för både grannen och Ts att sätta upp ett staket på sin tomt.
    Tycker du det är lika lätt att sätta staket runt en helt tomt som att sätta staket runt en pool? Ska grannen med poolen betala för det staketet då? Det tycker jag då det är HAN som valt att ha en farlig pool som barn kan drunkna i. 
  • viseversa
    La Lola skrev 2014-03-07 10:26:11 följande:
    Är det gratis o går på två sekunder för poolägaren?
    Det är betydligt billigare och tar mindre tid att sätta staket runt en pool än en hel tomt ja. Eller hur tänkte du? Att det är gratis? Va han har valt att ha pool klart han ska BETALA för att göra den säker för alla andra också. Ska man förvänta sig att det är gratis menar du eller? jag förstår inte hur du tänker. 
  • viseversa
    La Lola skrev 2014-03-07 10:28:54 följande:
    Ts måste inte sätta staket över hela tomten.
    Nehe en liten rastgård hon kan låsa in sitt barn i eller? Jag antar att ts barn får nyttja hela deras toomt. Och vi vet inte hur ts tomt ser ut och hur lätt det är att gå in till grannen heller. Detta är en TVÅ åring vi snackar om inte en 10åring. EDn två åring är ett litet barn och kan inte förstå faror på samma sett. 
  • viseversa
    La Lola skrev 2014-03-07 10:32:24 följande:
    Nä, det verkar väl lite konstigt? Fanns det inget mellanting i din värld?

Okej så dom ska sätta staket på den sida som löper till grannen? men att gå RUNT staketet går ju också ellerhur??
  • viseversa
    Majuni skrev 2014-03-08 07:31:20 följande:
    Hur gör man med vattnet som finns i naturen? Typ vattenpölar....
    Man kan drunkna i vattenpölar också men det är betydligt vanligare att drunkna i en pool som är betydligt DJUPARE än en vattenpöl. 
  • viseversa
    hannizz skrev 2014-03-08 07:40:51 följande:
    varför ska dina ens barn vara hos grannen,man lär väl dom att vara på sin egen tomt elle???
    Barn är inga maskiner utan impulsiva. Även dom mest lugna "väluppfostrade" barn kan få infall ibland. det tar 3 minuter att drunkna.
Svar på tråden regler för pool