• Dixie

regler för pool

min pappa har en duk över sin pool och den har jag testat att gå på - det går att gå rakt över den utan problem - så om det ligger rätt är det ju samma skydd som ett staket!

om ett barn vill in till en pool så hjälper väl egentligen inte ett 90 cm staket!?
    bättre att lära era barn att man inte går in till andra och dessutom ser till att de blir simkunniga - så är ju problemet löst!

• Dixie
    viseversa skrev 2014-03-07 10:11:30 följande:
    Skämtar du eller? vet du inte att barn itne alltid gör som  man säger. är det värt ett barn liv menar du??

va??
    nä, jag menar att hade jag varit TS hade jag sett till att mitt barn inte kom in till grannen - och då är väl ett staket runt ens egen tomt det bästa alternativet!
    viseversa skrev 2014-03-07 10:13:10 följande:
    Det är poolägarens ansvar att se till så INGA barn eller djur drunknar i hans/hennes pool. Händer det är det helt poolägarens ansvar som sagt.

även om det är poolägarens ansvar så finns det väl ett intresse som förälder att skydda sitt eget barn?
    waris skrev 2014-03-07 10:08:05 följande:
    Fast poolen är inte alltid täckt när dom inte är hemma... Naturligtvis ska jag försöka få min tvååring o lära sig simma.... Sen att h*n gärna drar iväg själv vad gör jag åt det? Löplina? Det är ett ögonblicksverk!!
    lämnar du din tvååring själv i en trädgård utan staket?
    då är det väl inte bara en pool du ska bekymra dig om...................
  • Dixie
    waris skrev 2014-03-07 10:32:21 följande:
    Naturligtvis har jag koll på mina barn!! Men som sagt kan man inte sitta o glo på dem 24/7. Jag gör ju va jag kan, samtidigt behöver grannen typ bygga 4m för att poolen ska vara säker, vi behöver staketa in 3000m2!! Viss skillnad!!

men är du inte orolig för att din tvååring springer ut på vägen - i min värld är det en större fara än att mitt barn skulle ramla ner i grannes pool?
  • Dixie
    waris skrev 2014-03-07 10:38:03 följande:
    VI bor på vischan... på en återvändsgata. där alla kör sakta pga alla har barn... o som sagt håller jag koll så gott jag kan.

jaja, då har du väl inget annat alternativ än att gå inte till grannen och kräva att han sätter upp ett staket!
  • Dixie
    waris skrev 2014-03-07 10:42:26 följande:
    Jo visst, ormar, spindlar, fallande träd, älgar, vildsvin, räven, trappan, spisen, stubbar osv osv... Sluta nu! Det handlar om en pool som jag är  jäkligt nojjig över. Har bekanta som förlorade sitt barn i en drunkningsolycka, trots massor med vuxna i närheten som hade "koll"... det tog ca 2-3m innan de hittade barnet, och då va det försent!! Jag vill INTE att det ska hända mig eller grannarnas barn något som FAKTISKT KAN undvikas! 

men då förstår jag inte varför du inte sätter staket runt din tomt?
    även om grannes har ett staket - någon kan ha glömt att stänga grinden tex - varför inte göra vad du kan för att skydda ditt barn??
Svar på tråden regler för pool