• Jessicca

Söker tjejer för prat och pepp!

Vet inte vad andra har skrivit här men kan dela med mig vad som hjälpte för mig. Vi hade planerat att skaffa barn men de tog 2 år innan vi fick pluset på stickan. Nu var de på naturlig väg men hade börjat en utredning. Jag kom in i en depression och hade precis börjat äta anti-depp. Så kom pluset! Tror de mesta handla om att jag ändra min vardag. Skaffa andra sysselsättningar som gjorde att jag sluta tänka på de hela jämt och ständigt. Kanske kan vara värt att prova? Skaffa sig en hobby eller hålla igång med nått så du fokuserar på annat.

• Jessicca
    elsaodexter skrev 2014-04-16 01:17:06 följande:
    Hej! Är gärna med i denna tråd, ett misslyckat ivf försök så nu väntar jag på mitt första FET! Skriver mer imorgon, trött efter en kväll på jobbet!

Jessica: ursäkta mig nu men sådana kommentarer som din får mig att bli väldigt nedstämd och irriterad, många som genomgår denna resa med ivf, donationer hit och dit m.m kanske har en förklaring till varför det inte blir barn! Då spelar det ingen roll vilken "hobby" man än börjar med om det är något i kroppen som är "fel"! Du menar nog väl med Det du skriver men det gör så ont att ständigt få höra att : slappna av så kommer det, när jag VET att chansen är liten.. För mig iallafall..

Men vad vet jag, kanske är ensam om att känna så.. :/
    Jag mena inget illa! De tog två år för mig att bli gravid och jag tog gärna i mot tips och råd. Hon hade inte skrivit att de var nått utrett "fel"! Eftersom jag var i en depression när jag försökte bli gravid och lyckades när jag fick hjälp i mot de kan ju va en stor orsak till varför chansen även där blir mindre om man mår dåligt. Men ska inte yttra mig om de nu ses som negativt. 
Svar på tråden Söker tjejer för prat och pepp!