Söker tjejer för prat och pepp!
Hej! Jag är ny medlem här på Familjeliv. Har läst mycket, men aldrig skrivit själv. Jag är en vanligtvis glad och varm tjej, men efter vår andra misslyckade IVF känner jag mig som många av er andra: trött i både kropp och själ och ledsen/frustrerad. Har även provat behandling tidigare i mitt liv med min ex-man, fungerade inte då heller. Nu fyller jag snart 40 och jag börjar inse att det förmodligen inte blir något barn. Vi har ett embryo i frysen som kanske blir vårt sista försök. Det här tog mycket hårdare på mig än vad jag trodde och det är många tankar som snurrar i huvudet. Jag har många fina vänner, men knappt någon som gått igenom detta och jag känner att behandlingarna har gjort att jag dragit mig undan. Orkar inte hålla god min och det är förstås svårt för mina nära att förstå vad vi går igenom. Jag känner mig utanför alla dessa sammanhang där alla talar barn och familjer och jag känner att livet har pausats under tiden för behandlingarna. Hur blir man glad och lycklig igen? Jag kommer bli det, men just nu är det svårt. Lider av att känna mig tung, att försöka dölja min sorg och att inte orka vara så social som jag brukar. Jag söker några tjejer som känner som jag. Att prata och fundera med. Inte bara sorg, utan glädje och pepp också! Jag bor i Stockholm, om vi ska ses framöver kan det ju vara bra om ni bor i närheten, annars spelar det ingen roll. Någon? Kram Blåsippan