• scanmia

Även barn nr 2 sover bara 30 min

Ingen mirakellösning, bara lite sympati: jag är inne på sömnstrulare nr 3. De vill ju bara sova PÅ mig. Nej vi tillverkar inte goda sovare, men söta är de. Till på köpet är vi urusla på att sömnträna och kunde inte ens låta valpen gråta sig till sömns och då får man hålla sig nära istället. Det växer ju ifrån det så småningom.

• scanmia
    Jess8303 skrev 2014-03-05 13:38:48 följande:
    *Ler* Barn nr1 sov oxå på mig, nr 2 kan sova själv men dock inreda länge... Kan vi skylla på att det är genetiskt? Menar du att vi skulle kunna sömnträna bor detta?
    Jag tror att vi skulle ha kunnat sömnträna våra med någon skrikmetod och jag tror att det skulle ha fungerat. Det är inte riktigt i linje med vår föräldrafilosofi och vi kände att så länge vi orkade med det så föredrog vi att invänta att barnen skulle vara redo själva. Hade jag varit ensamstående med femlingar så hade jag nog fattat ett annat beslut om man säger så. Nu tog det 14 månader för nr 1 och 3,5 år för nr 2 innan de sov natten igenom och vi är fortfarande mitt i det med lillan. Gäsp.
Svar på tråden Även barn nr 2 sover bara 30 min