Hur ofta träffar ni far/morföräldrar?
Hur ofta träffar ni era föräldrar och era svärföräldrar? Är ni nöjda med hur ofta/sällan ni träffar dem? Bor ni nära dem eller långt ifrån?
Hur ofta träffar ni era föräldrar och era svärföräldrar? Är ni nöjda med hur ofta/sällan ni träffar dem? Bor ni nära dem eller långt ifrån?
Alldeles för sällan. Har 30 mil till farföräldrarna och 40 till mina föräldrar. Ses varannan månad ca. Ska dock flytta närmare farföräldrarna (till samma kommun) och hoppas på lite tätare kontakt. Det gör i sin tur att vi kommer närmare även mina föräldrar och kan hälsa på dem oftare.
Har bara min mormor kvar i livet. Och det var längesedan jag träffade hennen nu. Min son har träffat henne mer än mig det sista! Han har varit där och hälsat på med min mamma, när hon varit barnvakt. Mormor bor 25 mil bort.
Ah... läste inte helt. MINA och mannens föräldrar träffar vi nog någon gång i månaden kanske. Har 20 mil till mina föräldrar och över 30 mil till hans föräldrar. Turas om vem som åker.
Mina föräldrar träffar vi ett par gånger i veckan. De bor ganska nära oss och i samma stad. Sambons mamma (pappan är död) träffar vi 2 gånger per år. Hon bor i Amsterdam.
Typ 70 mil till mina föräldrar (som dessutom numera är för gamla för att flytta på sig så de orkar inte åka hit längre) och 55 till hans föräldrar (som är skilda och bor 55 mil åt olika håll från oss sett) så det blir väl några gånger per halvår. Farmor som är pigg pensionär kommer till oss ganska ofta så henne träffar vi mest.
Skulle inte skada med att träffa dem lite oftare, men ingen vill ju flytta så klart. Farmor kan komma och barnvakta och vabba vid långtidssjukdom vid behov så det funkar ganska bra.
Svärmor, kanske varannan eller var 3e månad. Svärfar inte alls eftersom han inte är intresserad.
Mamma och pappa, är det väldigt olika, allt ifrån månad eller 2 emellan till 1 gång i veckan. Mycket hänger på hur dom jobbar.
Vi har 3mil till mormor å morfar å 1, 5mil till farmor å farfar. En dag i vecka träffar dem sin mormor morfar farmor å farfar
Intressant att höra. Själv träffar jag min mamma ca varannan eller varje vecka, min pappa ca 3-5 ggr per halvår. Svärmor ca varannan vecka, svärfar lever inte längre. Vi bor inte i samma stad utan 4 mil från varann. Själv tycker jag det är tillräckligt ofta.
Skulle helst bara träffa svärmor var tredje vecka, hon skulle nog vilja komma varje helg eller oftare och hon vill att vi ska flytta tillbaka till vår hemkommun. Jag jobbar mycket och vill helst umgås med barnen själv tillsammans med barnens pappa på helgerna och hitta på andra saker som att träffa vänner tillsammans med barnen och så. Tiden räcker inte helt enkelt.
lite olika - men i genomsnitt blir det nog varannan vecka - alla bor i samma stad.
Mina svärföräldrar är döda sedan länge. Mina föräldrar bor på perfekt avstånd. Nära, men inte för nära. Tidigare brukade jag träffa dem 1-2 ggr/vecka. Numera träffar jag dem en kort stund varje dag. Det har blivit så, sedan min pappa blev akut sjuk med hjärtsvikt och annat. Jag tittar liksom till dem 20 minuter på vägen till annat. En snabb kopp kaffe, så blir alla nöjda.