Hur ofta träffar ni far/morföräldrar?
Hur ofta träffar ni era föräldrar och era svärföräldrar? Är ni nöjda med hur ofta/sällan ni träffar dem? Bor ni nära dem eller långt ifrån?
Hur ofta träffar ni era föräldrar och era svärföräldrar? Är ni nöjda med hur ofta/sällan ni träffar dem? Bor ni nära dem eller långt ifrån?
Min mamma träffar vi ungefär 1 gång per månad, ofta lite mer sällan. Vi bor 10 min ifrån varandra med bil. Sambons föräldrar bor några mil utanför stan och vi träffas max en gång i veckan men det är trevligt och jag förstår inte riktigt hur vi ska hinna med mer. Min mormor träffar vi däremot 4-5 gånger i veckan och det är sonens bästa vän. Hon bor också ungefär 10 min bort med bil
Aldrig. Både jag och mina nu närmast vuxna barn är alldeles nöjda med det.
Det är väldigt olika. Svärmor träffar vi 2-4ggr per månad och svärfar var tredje till sjätte vecka ungefär. Oftare på sommaren. De bor några mil bort, i en annan del av Stockholm. Mina föräldrar bor i ett grannland och vi åker dit 3 gånger per år i snitt. Mamma kommer hit kanske varannan månad och pappa 3-4 gånger per år. Däremot pratar jag med min mamma i telefon nästan varje dag och pappa flera gånger per vecka. Nu är sonen så stor att han kan prata lite med dem den vägen också.
Har för tillfället ingen kontakt med dem. De seglar runt i Medelhavet och har gjort sedan augusti. Detta är tredje resan de gör, när de är i hemmahamn blir det inte att vi hälsar på då vi har fyra barn och det är svårt att få plats i båten.
Har bara en svärfar och jag träffar honom så sällan det bara är möjligt. Dottern och min man åker dock dit emellanåt och hälsar på.
Träffar mina föräldrar varje vecka för det mesta o önskar att jag kunde träffa dem mer ;)
Mitt barn träffar båda omgångarna morföräldrar i princip varje vecka. Den av oss föräldrar som sköter hämtningen hos dem träffar ju också dem. Därutöver träffar vi dem tillsammans 1-2 gånger vardera i månaden, plus att jag träffar min mamma i snitt en gång till i månaden.
Och jag är väl rätt nöjd med det. Det kan kännas mycket och intensivt emellanåt, och jag är glad att barnet är stort nog att träffa dem på egen hand.
Den som bor längst bort av mor/far föräldrarna bor ca en kvart härifrån, så det är väldigt nära till alla.
Nu när sambon jobbar, sonen går på dagis och jag pluggar så träffar vi dem kanske en gång i veckan.
När jag var mammaledig träffade jag både mor och farföräldrarna flera gånger i veckan.. kanske 3-4 gånger