Bonusbarnen vill inte vara hos oss...
Om mamman inte kan/vill skjutsa till träning m.m och ni anser att det är viktigt varför inte se till att barnen börjar med något och hjälp dem komma dit? Ska de bli utan bara för att mamman är ett pucko? Deras hälsa måste väl ändå vara viktigare än så?
Min sons pappa tycker inte att det är så viktigt att röra på sig, han är musiker och håller på med det istället, jag har då sett till att sonen har börjat på idrott och jag är den som ser till att han kommer dit, det är viktigare för mig att mitt barn får det jag anser är viktigt för honom.
Hur ska barnen veta vad de vill om de aldrig har testat på att vara på nån idrotts aktivitet (så uppfattade jag din TS), det de inte vet något om kan de inte sätta sig in i så varför inte bara säga att nu är det så här att vi vill att ni ska testa tex innebandy några gånger m.m, för deras skull.
Sen när det gäller att de inte vill vara hos er så känner jag att det handlar om att ta och ge lite här, på dig låter det som att ni bara tar faktiskt, jag kan ha missuppfattat din TS eller du kanske har missat att skriva med något
På något sätt känns det som att om ni ska ha skärmfria dagar just de dagar de är hos er så måste ni erbjuda något istället till dem, är lite elakt att ta ifrån barnen det enda det vet hur man roar sig med och inte erbjuda dem något alternativ, vem skulle inte känna sig frustrerad över det