• Susanne1975

ny tråd för ivg/pgd

Får jag vara med här? Jag har ett kromosomfel, en balanserad translokation. Vi har en son som fyller 18 år senare i år. Många, långa år lyckades jag inte bli gravid, gick ner 60 kg och har därefter blivit gravid och fått 3 missfall. Det första var ett MA i v. 12 och de andra var MF, båda i v. 7. Därefter upptäcktes mitt kromosomfel, ett par månader innan jag fyllde 39 år. Vi skulle ha gjort vårt första IVF-försök med PGD i mitten av maj men eftersom vi "klantat till det" är vi nu gravida av misstag. Troligtvis blir det ett 4:e missfall inom kort. Jag har ökande blodiga flytningar sedan flera dagar tillbaka och idag en värk i magen som jag förknippar med missfall. Vi får se hur det går. Om det blir missfall är det bråttom här...åldersgränsen för IVF med PGD går vid 40 år och det blir jag senare i år. 

• Susanne1975
    gravidis2009 skrev 2014-03-03 10:51:16 följande:
    Hej tjejer

Är det någon här som just nu håller på med IVF/PGD eller som ska?
    Efter fem missfall ska vi nu testa PGD, har tidigare bestämt oss för att försöka på naturlig väg men nu orkar jag inte gå igenom fler graviditeter fyllda med oro och flera månaders väntan på fosterdiagnostik. Imorgon ska jag föda ut mitt senaste missfall, skulle gått in i vecka 17 men fostret dock runt vecka 13. Söker folk som går igenom samma sak för att kunna följas åt. Läs gärna min blogg för mer info om vår resa.
    Jag beklagar verkligen era missfall! Stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter i din blogg! Igenkänningsfaktorn är hög och just nu är tårarna nära. Det är väl hälsosamt att släppa fram tårarna ibland förstås. Bara att bryta ihop och komma igen! 
  • Susanne1975

Tack ScillaBlå! Jo det känns skönt att dela med någon som är i en liknande situation och som mer kan förstå vad man går igenom. 

Svar på tråden ny tråd för ivg/pgd