Inlägg från: ellinorsmamma |Visa alla inlägg
  • ellinorsmamma

Hey Jude!

Chaia

Skrattade lite när jag läste att din man tjatar på din ibland ang syskon till dottern. Här har det mestadels varit tvärtom. Har full förståelse att du vill bli färdig med utb först.

Jag har själv uppehåll från högskolan just nu. Har 1,5 år kvar att läsa sedan är jag sjuksköterska. Tar upp det i höst igen.

Jag träffade min man i Tel-Aviv för över tio år sedan. Jag åkte dit för att arbeta som barnflicka.
    Min man trivs väl inte alls så bra i Sverige, helst vill han flytta hem till Israel så fort som möjligt. Han är duktig på svenska och läser just nu sista terminen på högskolan (Media och kommunikation).

Vädret kan vara jobbigt ibland.
    Det som diskuterades här i tisdags angående antisemitismen är nog den största anledningen till att han vill flytta tillbaka till Israel.

• ellinorsmamma

Chaia

Vi vill absolut prova på att bo i Israel. Om det inte fungarar av någon anledning så finns ju Sverige kvar och vi kan flytta tillbaka.

Min man säger att han vill endast flytta om jag vill, dvs han vill inte bestämma något över mitt huvud som gäller hela familjen. Om du förstår vad jag menar.

• ellinorsmamma

KidA

*Gå på promenad till någon fin lekplats.

*Kanske har er flicka någon kompis som också är ledig idag, ring så kanske de kan träffas.

*Baka en sockerkaka eller chokladbollar. Gillar hon att baka?

*Låt henne ta ett härligt bad med massor med skum och leksaker.

*Sätt på en film så kan du och Noah gå och lägga er( Mamma är säkert mycket trött)

• ellinorsmamma

Shnicki

Välkommen tillbaka.

Var i Tel-Aviv har ni köpt lägenhet?

Grattis till köpet, när flyttar ni in?

• ellinorsmamma

God morgon och hallå.

Marcink och KidA: Beklagar sorgen

Izabelle32: Lycka till på UL. Får ni även veta könet på bebisen då?

Här har alla återhämtat sig och livet börjar återgå till det normala igen, skola och dagis.

Snart är det pesach, vart och tillsammans med vilka firar ni seder?

• ellinorsmamma

Elims

Vi firar bara en seder, den 12 mars.

Varför firar man två st utomlands, det har jag aldrig förstått?

• ellinorsmamma

Izabelle32

Du ska se att allt är bra med den lilla bebisen i magen. Det är alltid spännande med Ul.

Trodde att de var med liberal i de större städerna när det gäller att berätta om könet på fostret, även fast det bara är en vanlig "undersökning".

Önskar er lycka till ännu en gång.

• ellinorsmamma

Oj oj oj vad gott med frozen yoghurt och alla läckerheter som finns i Israel. Tror att jag har gått upp tre kilo av att bara läsa den här sidan.

Här hemma håller jag på att göra borekas(ungarna säger marakkas). Gör olika fyllningar med potatis, spenat, osv, tar det som finns hemma.

• ellinorsmamma

Tili

Det låter som en riktig överaskning det där med mobiltelefonen.
    Men hos oss skulle det aldrig fungera eftersom maken hade rusat till en återförsäljare för att undersöka vad som var fel med telefonen.

Hur gammal är din lille kille? Förstår att du är sugen på ett syskon till honom. Det är lätt hänt när man umgås med små 10 dagars bebisar.

• ellinorsmamma

God morgon, godmorgon.

Här firar vi makens 40 årsdag( Han är 10 år äldre än mig) Ungarna väkte oss 06.30 med fina teckningar och leksaker från deras rum som de trodde pappa ville ha!!!

Tårta och blommor och presenter.

Önskar Shabbat Shalom till Er alla.

Svar på tråden Hey Jude!