Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

Nu blev jag sugen på smörgåstårta.. Så jobbigt att bli sugen på kvällskvisten

• Chaia

God morgon på er!

Idag skulle jag behöva göra en massa nytta.. Städa, tvätta, deklarera, betala räkningar..... Måste ta mig i kragen nu

• Chaia

new york brud:

Välkommen "hem"! Hoppas ni har det bra i nya huset!

• Chaia

fajga:

Låter verkligen som ett jobbigt val. Det är väl inte konstigt att du inte vill att han ska flytta? Hoppas att det löser sig!

• Chaia

fajga: Jag längtar så efter resan, men det känns lite overkligt att vi åker så snart. Ska försöka packa lätt, för jag kommer antagligen vilja shoppa en del

En fråga till er som har varit i Israel.. Hur fungerar det med resurangbesök på shabbat? Finns det ställen som är öppna då eller hur gör man?

• Chaia

tutim: Aha, bra att veta! Lite svår att förbereda mat när man bor på hotell..

fajga: Vad vill jag inte köpa?? tänkte kolla lite på fina vinbägare, ljusstakar och sådant som är svårt att hitta här.

kidA: Vet Marcin om sin plikt?

• Chaia

elims:

Jag borde ha anat att det fanns en enkel lösning på "problemet". Det är ju som du säger ett judiskt land. Brukar det finnas frukost förberedd till lördag morgon också?

• Chaia

fajga:

Jag avskyr de där små "tårtljusen"! Jag skulle vilja ha en stor ljusstake med riktiga ljus!

Svar på tråden Hey Jude!