Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

Chana:

Jag har bara ett ord att säga: Mums!

• Chaia

elims:

Tack så mycket för ordlistan! Den kommer säkert till användning.

• Chaia

Tili:

Välkommen hem! Synd att det vädret inte var så bra, men ni verkar ha haft det trevligt ändå.

• Chaia

Chana: Det låter gott det där! Alltid lika roligt med lite matinspiration. Jag håller tummarna för att er ivf-behandling ska gå bra!

mayasmama: Åh, vad spännade! Du måste berätta resultatet sen.

• Chaia

mayasmama: GRATTIS till lilla tjejen i magen! Vad häftigt att veta könet på bebisen. Oroa dig inte för Nadav, han har nog snart glömt sin besvikelse.

Chana: Intressant att få lära sig lite om IVF, jag har som tur är inte behövt sätta mig in i den världen. Stort lycka till i alla fall! Kram!

• Chaia

elims

Åh, crepes med svamp.. Min favorit!

Vi är laddade inför resan, det ska bli så roligt! Lite overkligt att det redan är dags bara.. Tiden flyger fram.

Barnmatsburkarna klarar sig i rumstemperatur. Sedan har vi grötpulver och vällingpulver som bara behöver blandas med vatten. Annars får det väl bli mycket frukt och hummus.. Inte helt fel

Din ordlista känns jättebra att ha med. Tack!

• Chaia

tutim:

Ja, det är väl säkrast att bunkra upp ordentligt. Tack för rådet. Hoppas att vi har lite mer tur med vädret än vad ni hade. Regn har jag fått nog av..

• Chaia

fajga: Vi åker på måndag

elims: Ja, usch! Jag minns makens mormors hela familj och makens morfars hela familj. Speciellt minns jag makens mormors lilla bebis som bara fick födas för att bli dödad i Auschwitz.

• Chaia

fajga: Min makes mormor var gravid när hon kom till Auschwitz. Hon ställdes först i "att döda"-kön, men Mengele tvingade henne att föda barnet för att ta det ifrån henne.. De kom också från Lodz..

• Chaia

Chana:

Jag har för mig att du undrade över hur man gör smileys? Tänkte svara dig, men så kom nåt emellan.

: - ) =
    : - D =
    : - p =
    8 - ) =
    : - ? =
    : - o =
    ; - ) =
    : - ( =
    : - [ =

Skriv dessa tecken utan mellanslag så kommer gubbarna fram

Svar på tråden Hey Jude!