Inlägg från: marcink |Visa alla inlägg
  • marcink

Hey Jude!

den boken jag och agnes haft mest behållning av är förövrigt Bajsboken. fruktansvärt rolig och pedagogisk bok om... BAJS! har man lite humor som vuxen kan man ha riktigt roligt när man sitter och jämför olika typer av bajs. roligast är att läsa den på kollektivtrafiken, fikaställen och väntrum. man får många underliga kommentarer och blickar.

• marcink

mayasmamma: jag älskar dem böckerna, och gjorde det även när jag var liten. snubblade av en slump över "så funkar du!" på ett antikvariat bredvid mitt jobb och spontanköpte den. det är toppenbra, för agge är inne i en väldigt nyfiken tid och mkt handlar just om kroppar, funktioner och givetvis hur barn blir till. hon nöjer sig förövrigt med att mammor och pappor "gosar lite extra mycket", vilket är rätt skönt - jag känner inte för att gå in på detaljer än riktigt.

lästips: agge.blogspot.com/2006/02/funderingar-kring-blommor-och-bin.html (agnes har tidigare råkat se någon film där spermierna är tecknade med små ryggsäckar på ryggen)

• marcink

kärleksboken verkar bra, vad är den tänkt för för ålder? bajsboken är ju hejdlöst rolig. vi brukar skrämma slag på halva tågvagnen när vi åker till agnes pappa i göteborg ibland. jag är ju så där barnsligt löjlig och tycker att bajs är jättekul, vilket andra vuxna inte verkar uppskatta lika mycket som jag.

• marcink

"bajs kan se ut som kottar, eller som maskar eller som smet. då heter det diarré". "ibland säger bajs klutt och ibland smäller det när man bajsar." :D

• marcink

jag ser också mycket bajs på jobbet. tyvärr inte på bebisar, och tyvärr ofta på ställen där man inte förväntar sig bajs. men det har gjort mig rätt härdad också...

• marcink

fajga: jag ska kolla på det. det kommer ju komma en dag när agnes vill ha mer detaljer än gos och simmare och ägghus liksom.

• marcink

fajga: haha, det var värst. det skulle nog slå agnes skröna om att hon är ett ensamt barn eftersom hennes föräldrar är döda, som hon kört några gånger när hon varit mindre och sökt sympati av snälla tanter på stan.

• marcink

det finns en del på nätet också exempelvis på thepiratebay.org/search.php i övrigt borde ju folk här ha massa antingen på data eller på cd som man kan skicka över?

• marcink

fajga: precis som du skriver är det i nuläget inte tillåtet för internetleverantörerna att lämna ut uppgifter om kunder som laddat ner motsvarande en film (det är det de fällande domarna gällt), däremot är det rätt oklart hur det är med fler filmer och/eller musik. det har lämnats in lite anmälningar kring det så vi får väl se hur det går.

överlag tycker jag inte att man behöver vara orolig för att ladda ner själv, iom att risken att åka fast är så pass liten, och det juridiska läget är fortfarande rätt oklart när det kommer till sånt här.

jag vet inte riktigt vad du var ute efter för svar, men är det något du undrar över får du gärna hojta. jag svarar efter förmåga, i alla fall efter att jag lagt agnes (och efter big brother).

• marcink

vad är det här "chabad" förresten, någon som kan förklara lite smidigt? är det bra eller dåligt? :)

Svar på tråden Hey Jude!