Hey Jude!
marcink: Nä, vad trist! Varför blir det andra gången för dagen?
marcink: Nä, vad trist! Varför blir det andra gången för dagen?
Nä, nu ska jag masa mig iväg till gymmet och köra ett spinningpass. Ganska skönt sätt att rensa hjärnan faktiskt.
Tili: Hur gör ni er falafel? Har du något recept?
elims: Jaså din bok har redan flyttat ner Jag ska se om jag hittar receptet!
elims:
Jag hittar ett recept som heter "morroccan fish", men kryddorna stämmer inte riktigt med det du skrev. I detta recept är det chili, tomat, vitlök, saffran och chiliolja (som man ska göra en vecka i förväg). Kan det vara detta recept tro eller är det fel?
Det låter riktigt gott faktiskt
Först ska man göra en egen chiliolja minst en vecka i förväg. Lägg 1 msk krossad röd chilipeppar (färsk eller torkad?) i en burk och häll på 2,5 dl olivolja. Låt stå i kylen en vecka. Håller sig i flera månader.
1,35 kg vit fisk (säger man så?), i skivor
1 stor röd eller grön chilipeppar
1-2 tomater
2-3 vitlöksklyftor
vatten
0,75 tesked salt
2 tsk saffran
3 msk chiliolja
Rensa fisken och torka den. Skiva chili och tomater. Skala vitlöksklyftorna och halvera dem. Sprid ut chili, tomater och vitlök i botten på en gryta och lägg fiskskivorna ovanpå. Häll på vatten så att fisken täcks. Koka upp och tillsätt salt, saffran och chiliolja. Sänk värmen och låt sjuda 40-50 minuter. Rätten kan serveras varm eller kall.
nyb:
Svärmors extrarum kanske inte är så jätteromantiskt Tycker att ni gör rätt i att tänka på er själva också!
elims:
Det var så lite så
Sommarfesten var jättetrevlig. Det var min svägerska och en väninna till henne som ordnade. Vi bjöds på grillad korv (soja), isglassar, sangria, vattenmelon och ananas. Det blev faktiskt lite somrig känsla.
elims:
Hur var er shabbes förresten?
nyb:
Ja, nu känns det som om det inte varit sommar på flera år.. minst. Verkligen deprimerande med denna eviga vinter
Jag är så dålig på politik (och tycker i ärlighetens namn inte så mycket om det heller ). Vad utmärker de olika partierna?