• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • ellinorsmamma

Våra barn har två namn var.

Deras andra namn är Arik, Adam och Naomi.
    Min man förstod heller inte först varför jag ville ha två men det var inga problem från hans sida.

Har har vi haft en toppendag. Vi var ute och åt lunch sedan tog vi barnen till en härlig lekpark, där stannade vi flera timmar. tror vi njöt mer än barnen. Vi kunde sitta och bara slappa medans de underhöll sig själva.

Vad har ni andra haft för er idag?

I kväll ska vi se på Messiah. Är det fler som har följt den serien? Jag älskar deckare och särskillt brittiska.

Nu ska barnen duscha och läggas, de är svart från topp till tå!!!

• marcink

hattifnatt: jag använder med judiska släktnamn mycket sällan. det dyker mest upp vid myndighetskontakter, eller på sin höjd om jag vill göra ett statement.

• elims

tjena, någon nattuggla som är inne nu?

marcink, ditt namn är fint tycker jag. Är det ett släktnamn från början?! polskt?

• mayasmama

e ni ute i solen allihopa idag......jag vet inte vad jag gör inne!!!! sparka ut mig ngn!!!!

• Kiralves

Mayasmamma, ja ut med dig, jag måste vara inne och städa, han som vi köpte vårt hus av kommer och hälsar på, hela huset ser ut som kriget och jag måste baka en kaka..hjäääääälp
    han är otroligt trädgårdsintresserad och vi har typ inte ens klippt gräset och allt växer igen...men vi måste ju fixa själva huset först...och med två ettåringar som bara vill äta gräs....

• marcink

elims: det var inte marcin jag menade, jag har ju ett judiskt mellannamn också.

• ellinorsmamma

Marcink

Vilket är ditt judiska mellannamn?
    Tycker det är spännande med namn och dess betydelse.

• ellinorsmamma

Mayasmama

En spark i rumpan. Ut i solen med dig. Ta med en bra tidning och en flaska vatten.

Förresten, visst är det öppet på Liseberg nu? Ni som bor i Göteborg, brukar ni köpa årskort så ni kan gå dit när ni vill under sommaren?