Hey Jude!
elims
det var hemskt trevligt faktiskt. o ja.. inget kött på bordet förrutom det stekta lammbenet
elims
det var hemskt trevligt faktiskt. o ja.. inget kött på bordet förrutom det stekta lammbenet
gjorde förresten ägg i saltvatten för första gången idag. riktigt smart ju. o gott. uppskattades. fick beröm av svärmor att jag gett hennes son ett riktigt hem. nu när vi har barn o är gifta o allt så var det att vi fixade pesachmiddagen som saknades bara tyckte hon. så nu var jag en fulländad fru till hennes son
jag var den perfekta frun idag o lagade all mat utom laxen (som jag iofs gjorde marinaden till) o matzebollarna. men resten fixade jag. svärmor var sååå impad.
elims
ja det viktigaste är ju ändå att impa på henne
elims
de VAR smarriga. marcins moster sa tom att det var de godaste hon nånsin hade ätit
är matzemjöl dyrt att köpa?
lät gott.
men jag måste ha tag i mjölet då. eller om man kan mala matze på ngt sätt o få ut mjöl? äähh kanske lät konstigt? har iaf 1 paket matze hemma nu. agnes ÄLSKADE det så hon lär ju typ äta upp det. min harotzet (?) gillade hon dock inte.. kräsna unge
elims
agnes? hon tuggade faktiskt på en bit men la bort den sen igen
pepparoten var GRYMT god på gefilten fisch iaf
men vi skulle göra chrein till.. men varken på maxi eller willys här hade de färska rödbetor av ngn himla anledning... så det blev riven pepparot med lite vin o citron över..
ja här brukar de nog eg riva rödbetor o pepparot o blanda.
neh nu ska jag nog gå o sova. o hoppas att det blir liiite fint imorgon. har ju tagit upp utemöblerna o idag satt vi ute o drack kaffe. såååååå skönt. tänk om det kunde vara så fint nu i påsk. men de hade väl sagt att det skulle bli kallt o regn nu va?